Pomoc s SW v Mint 12 + otázky

Czech Forum

Moderator: KOLEGA

Pomoc s SW v Mint 12 + otázky

Postby LGone on Sat Jul 28, 2012 1:12 pm

Zdravím,

tak před pár dny jsem začal používat Mint 11 a potřeboval bych poradit jaký balík ,atp, najít na práci, kterou jsem normálně prováděl ve Win.
Jde mi jen o to, najít zhruba něco podobného či se stejnými funkcemi, jelikož jsem nováček v Linuxu, tak nevím co je dobré a co ne, když bych si to našel sám.

Chtěl bych něco podobného jako:

irfanview (nebo nejaky balik na upravování - nějaký mám, ale kazdy dela jiny veci co potrebuju - staci jen uprava kontrastu/ostrosti, ořez, zvětšení/zmenšení, vkládání textu apod. Btw vím, že je Mintu Gimp, ale to je moc slozite na tyto jednoduche operace v IF).
Něco na vkládání watermarku do obrázků.
Wavepad (hlavně ten ořez muziky a ukládání do jiny kvality/formátu)
Perfect disk (prostě neco na defragmentaci - pokud je uz implementovany v systemu, tak ok. Protoze ve win je vzdy lepsi si na to najít neco zvlast, nez pouzit to, co je v systému :D)
FormatFactory (proste na prevod mezi hudebními / video formáty)

Doufám, že chápete a díky za kazdou pomoc :).

A teď bych se rád zeptal na nějaký věci, co mi na ntb nejdou.
1. Mám notes Dell XPS 17 (1TB HDD, 4GB ram, Nvidia GeForce 435 M 1GB + Intel HD, Intel core i5 - 2,67GHz) a na něm dotykové tlačítka - jedno na nastavení zvuku (profily zvuků - hry, filmy atd + ekvalizer + možnosti na mikrofon atp) druhé na vypnutí displeje (podsvícení) -> tyhle tlacitka mi nejdou. U toho vypnutí displeje se mi jen zobrazí ukazatel jasu a nic se neděje. A poslední tlacitko nedelalo taky nic - bylo spíš nastavitelné - ale zrovna ted sem došel na to, že se s ním dá pěkně posouvat muzika dopředu, takže to je ok :D. Jen bych ty ostatní potreboval nejak zprovoznit nebo je nakonfigurovat pro něco.

2. Pak jak zjistim, že mi ntb jede na dedikovanou grafiku ? Podle mě to na ni nepřepíná a nevím proč.

3. Jak rozchodím bluetooth dongle ? Po připojení do USB se nic neděje.