[SOLVED] Hoe kan ik nieuwe schermrandthema's installeren?

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
golden07

[SOLVED] Hoe kan ik nieuwe schermrandthema's installeren?

Post by golden07 »

Hallo,

Op mijn linuxmint 14 installatie wil ik graag de schermrandthema ( waar het kruisje, minnetje en plusje van de schermen zit ) veranderen naar bijvoorbeeld de thema van ubuntu. Hoe kan ik dit thema installeren op linux mint?
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 2 times in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29511
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: Hoe kan ik nieuwe schermrandthema's installeren?

Post by xenopeek »

Hangt denk ik van je desktop environment af. Dus handigt als je dat soort basis informatie in je vragen opneemt :wink: Niet alle Linux Mint's zijn gelijk :)
Image
golden07

Re: Hoe kan ik nieuwe schermrandthema's installeren?

Post by golden07 »

Ik gebruik de cinnamon versie, heb zojuist een oplossing kunnen vinden:

sudo apt-get install light-themes.

Echter ben ik nog wel benieuwd hoe ik andere thema's zou kunnen downloaden/installeren. Iemand een iedee?
DC80

Re: Hoe kan ik nieuwe schermrandthema's installeren?

Post by DC80 »

Hoi,

ik weet niet om welke extenties het gaat maar er is een mapje dat heet /usr/share/themes. Let wel,dit dien je als root te doen of door het gebruik van sudo

Bijvoorbeeld:
user@computer:~$ sudo cp -r theme /usr/share/themes

De -r schakel is voor een mapje. Indien je alleen bestanden moet kopieren dan moet je die vermelden.
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29511
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: Hoe kan ik nieuwe schermrandthema's installeren?

Post by xenopeek »

Als je Cinnamon 1.6.7 hebt (Linux Mint 14, of Linux Mint 13 met backports) dan kan je Nemo openen en Ctrl+H toetsen om verborgen mappen en bestanden te tonen. Ga naar de verborgen map .themes in je home map, of maak deze aan als deze nog niet bestaat. Daarna kan je thema's downloaded van de Cinnamon Spices website en uitpakken in de .themes map: http://cinnamon-spices.linuxmint.com/themes. Zoals je ziet, ook daar is men al gericht op Cinnamon 1.6. Mocht je nog de oude versie gebruiken op Linux Mint 13, upgrade dan met de backports: http://blog.linuxmint.com/?p=2225

Thema's in .themes plaatsen in je home map installeert ze alleen voor jezelf. Als je ze voor alle gebruikers op je computer wilt installeren, dan moet je ze inderdaad in /usr/share/themes zetten. Met Cinnamon 1.6.7 kan dat eenvoudig met Nemo, je kunt daarin namelijk rechtsklikken op een map en dan kiezen om deze als root te openen. Dan hoef je geen commando's te geven zoals bovenstaande aangegeven, maar kan je dit gewoon via Nemo doen. Let wel op dat je op past omdat op deze manier Nemo als root draait en je dus rechten hebt om alles te doen! Sluit de Nemo waar je root rechten hebt dus zodra je klaar bent.
Image
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”