Vertaling Nederlands

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
midas
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun Nov 25, 2007 3:47 am
Location: The Netherlands

Vertaling Nederlands

Post by midas »

Hallo dutchminters,

Ik zag met uitkomen van Gloria dat ook de nederlandse vertaling van de minttools goed is verzorgd. Er is dus ergens een dutchmintertje die dat mooi voor ons heeft verzorgd. Daarvoor heel veel dank. Omdat Mint toch wel mijn favoriete distro blijft wil ik in ieder geval wel meehelpen om Mint voor hederlandse gebruikers heel genietbaar te houden. Misschien dat wij daar wel een soort van werkgroepje of zelfs nederlandse afdeling van kunnen maken met zelfs een eigen site...

Hoe denken jullie erover? Ik ben niet goed in organiseren en opzetten van dingen zoals websites...maar wil graag helpen waar ik kan.

Groet,
Midas
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
Linux Mint 17.3 Cinnamon (64 bits)
midas
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun Nov 25, 2007 3:47 am
Location: The Netherlands

Re: Vertaling Nederlands

Post by midas »

'Adam' is een nieuwe Mintgebruiker en heeft de Nederlandse vertaling snel en doortastend bijgewerkt! Zie de 'Translations' sectie in dit forum (engelstalig deel). Dit topic is dus schier overbodig geworden....maar heel erg bedankt Adam!!
Linux Mint 17.3 Cinnamon (64 bits)
Wamukota

Re: Vertaling Nederlands

Post by Wamukota »

Ik wil ook mijn steentje bijdragen aan de Nederlandstalige Mint gemeenschap.

Ik vroeg me immers ook al af of er behalve dit forum niks online is waar de beginnende/overstappende LinuxMint gebruiker terecht kan.

Mijn ervaring met de Nederlandstalige website van PCLinuxOS (http://pclinuxos.nl) waar ik admin ben, bewijst dat er weldegelijk respons komt op dergelijke initiatieven.

Ik sta volledig achter het idee dat door Midas in dit draadje naar voor werd gebracht om een leuker Nederlandstalig aanspreekpunt te maken dan dit forum. Nederlandstalige LinuxMinters verdienen wel beter.
midas
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun Nov 25, 2007 3:47 am
Location: The Netherlands

Re: Vertaling Nederlands

Post by midas »

Hallo Wamukota! Het nederlandstalige PCLOS-forum vind ik een goed voorbeeld van een heel informatief en plezierig forum waar ik graag heb vertoefd. Mint kent in enkele landen al een locale afdeling (met name Duitsland). Ja, waarom geen eigen afdeling waarin wij onze krachten kunnen bundelen in kader van vertalingen, promotionele activiteiten en het op weg helpen van nieuwelingen. Ga ik helemaal voor! Ik wil graag helpen waar ik kan maar heb geen ervaring in het bouwen van websites e.d. Maar misschien valt het stapsgewijs te doen. Eerst alle vertalingen voor elkaar en dan langzaam naar een website en forum toe... Zijn er nog andere mensen met gedachten hierover??
Linux Mint 17.3 Cinnamon (64 bits)
Wamukota

Re: Vertaling Nederlands

Post by Wamukota »

Ik heb op https://translations.launchpad.net/linu ... a/+lang/nl gezien dat er nog geen vertaalteam is.
There is no team to translate Linux Mint to Dutch. To set one up, please get in touch with Linux Mint coordinator.
Ik heb ondertussen nog enkele openstaande termen vertaald, maar hoe gaan jullie feitelijk te werk voor het vertalen? Wie is er in charge?
midas
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun Nov 25, 2007 3:47 am
Location: The Netherlands

Re: Vertaling Nederlands

Post by midas »

Hallo Wamukota, op de hoofdpagina van het forum (forumindex) zie ik een hoofdtopic staan met het onderwerp 'Translations' maar dat had jij waarschijnlijk ook al ontdekt. Het schijnt dat forumlid emorrp1 zich min of meer opwerpt als moderator/beheerder van de vertalingen.

Verdere nuttige draadjes:

https://help.launchpad.net/Translations ... oTranslate

en:

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=43&t=27630
Linux Mint 17.3 Cinnamon (64 bits)
JanG
Level 2
Level 2
Posts: 52
Joined: Sat Oct 31, 2009 3:58 pm

Re: Vertaling Nederlands

Post by JanG »

Er zitten fouten in de vertaling en die zijn zwaar irritant.

Als ik kan helpen hoor ik het graag.

jan-de-graaf at hotmail dot com
Mint 13, LMDE, Fedora 17, Suse 12.2
midas
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun Nov 25, 2007 3:47 am
Location: The Netherlands

Re: Vertaling Nederlands

Post by midas »

Hallo JanG,

Er is onlangs een nederlandstalige mint-website opgericht en van daaruit worden tevens de nederlandse vertalingen gecoördineerd. Wanneer je wilt helpen met de vertalingen kun je je daar altijd even aanmelden:

http://www.linuxmint-nl.org

Vriendelijke groet,
midas
Linux Mint 17.3 Cinnamon (64 bits)
MichaelTheDragon

Re: Vertaling Nederlands

Post by MichaelTheDragon »

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar als je een website nodig hebt ben ik je man.

michael
midas
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun Nov 25, 2007 3:47 am
Location: The Netherlands

Re: Vertaling Nederlands

Post by midas »

Nou MichaelTheDragon...de website genoemd in mijn vorige postje (www.linuxmint-nl.org) betreft een geheel nederlandstalige website voor Nederland en België en is net een maandje in de lucht. Dus de website is er al!!

Ook de nl-vertalingen voor de LinuxMint distributie worden daar dus centraal aangestuurd. Kijk maar eens op de site om jezelf te overtuigen...

Groet, Midas
Linux Mint 17.3 Cinnamon (64 bits)
MichaelTheDragon

Re: Vertaling Nederlands

Post by MichaelTheDragon »

midas wrote:Nou MichaelTheDragon...de website genoemd in mijn vorige postje (http://www.linuxmint-nl.org) betreft een geheel nederlandstalige website voor Nederland en België en is net een maandje in de lucht. Dus de website is er al!!

Ook de nl-vertalingen voor de LinuxMint distributie worden daar dus centraal aangestuurd. Kijk maar eens op de site om jezelf te overtuigen...

Groet, Midas
Coole website :D , het is inderdaad wel makkelijk een Nederlandstalige website over linux.
Nou, jammer dat ik niet kon helpen maar veel succes.

Groetjes
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”