Beste mensen,
Ben nieuw in het forum en een beginneling op het gebied van Linux.
Ik gebruik 2 computers in een netwerk. De 'hoofdcomputer' is met een kabel verbonden met mijn Linksys router type WRT160N. Een tweede computer heeft via een USB-adapter (Linksys WUSB600N) een draadloze verbinding met dezelfde router. Op beide computers draai ik Windows XP PRO.
Nu wil ik een derde computer in mijn netwerk opnemen. Nieuwsgierig naar een ander besturingssysteem heb ik op deze computer Linux Mint Gloria geïnstalleerd. En ik moet zeggen dat het er gelikt uitziet. Alles functioneert naar behoren en vanaf deze computer heb ik een perfecte internetverbinding via de kabel die met de router is verbonden. Omdat deze kabel me nog al in de weg zit, wil ik ook de 'Linux-computer' draadloos met het netwerk verbinden. Ondanks vele pogingen en speurwerk op het internet krijg ik dat niet voor elkaar. Ik hoop dus op jullie hulp.
De USB adapter die ik wil gebruiken is een D-Link type DWL-G122. Met de bijgeleverde CD-ROM kan ik niet zo zoveel, omdat de installatie van de driver enz. via een exe-bestand zou moeten gebeuren. Ik heb geprobeerd dat met Wine voor elkaar te krijgen, wat niet is gelukt.
Ik ben ook met Ndiswrapper in de weer geweest, zonder resultaat.
Nou meen ik begrepen te hebben dat onder Linux bijzonder veel met DOS-commando's wordt gewerkt. Hier moet ik afhaken, omdat mijn kennis wat dat betreft, zwaar onvoldoende is.
Is er iemand van jullie die mij in heldere taal kan uitleggen hoe ik de zaak aan moet pakken. Wellicht ook dat iemand van jullie weet welke driver ik voor genoemde adapter moet gebruiken. Een verwijzing naar een link, die mij duidelijkheid verschaft is, vanzelfsprekend ook goed.
Alvast bedankt.
Groeten,
Henk