blij met linux 5 maar wie helpt me online

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
juli@

blij met linux 5 maar wie helpt me online

Post by juli@ »

Hoi,

Gisteren heb ik lMint geinstalleerd op mijn oude Thinkpad. Het ziet er allemaal fantastisch uit en het gaat er zeker niet meer af maar er is een probleem: ik kom niet online met mijn Linksys WUSB54 G V4. Hij ziet al mijn netwerken en vraagt om een wachtwoord maar als ik dat correct invoer gebeurt er niks. De drivers ziet ie wel. Wie kan me stap voor stap draadloos helpen of een tip geven welke wireless usb wel out of the box werkt?

Groetjes,
Julia
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
midas
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun Nov 25, 2007 3:47 am
Location: The Netherlands

Re: blij met linux 5 maar wie helpt me online

Post by midas »

Hallo Julia,

Met Ubuntu Hardy en Mint 5 waren er in het algemeen veel problemen met USB...als het goed is, is dat later weer rechtgezet middels updates. In het algemeen schijnt trouwens wireless via USB wat ingewikkelder te zijn...hoe en wat kan ik met eigen ervaringen niet onderbouwen. Ik heb mijn laptop vaak ergens op een vaste plek staan en ga zodoende vaak aan het draadje online.

Er is een tweetal fora waar je echter ook je vraag kunt stellen:

Omdat Mint een afgeleide is van Ubuntu op www.ubuntu-nl.org

En natuurlijk is er onlangs een nederlandstalige Mint-website opgericht www.linuxmint-nl.org

Succes! Groet, midas
Linux Mint 17.3 Cinnamon (64 bits)
Canrith

Re: blij met linux 5 maar wie helpt me online

Post by Canrith »

@ Juli@: ben je d'r al uit? Vraagje: waarom Mint 5, terwijl we inmiddels bij 9 zijn?
RobinJ

Re: blij met linux 5 maar wie helpt me online

Post by RobinJ »

Ik heb ooit dezelfde USB-wifi-stick gehad. Deze werkte op Ubuntu pas vanaf versie 8.10, en Mint 5 is als ik me niet vergis op Ubuntu 8.04 gebaseert. Dus je zult één versie hoger moeten gaan vrees ik.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”