benieuwd of er iemand hier gaat komen

Dutch Forum

Moderator: xenopeek

Postby Monk on Sun Jan 14, 2007 2:41 pm

Ok laat ik dan maar de eerste zijn *kuch*
Ik betwijfel of dit gedeelte veel gebruikt gaat worden aangezien we feitelijk " "allemaal" Engels spreken nietwaar.

Greetingz, Monk.
Monk
Level 1
Level 1

Linux Mint is funded by ads and donations.

Postby Cheers on Tue Feb 20, 2007 11:26 am

Hoi,

Nou ik kwam ineens het Nederlandse gedeelte tegen. En inderdaad de meeste Nederlands spreken een aardig woordje over de grens. Ik heb trouwens geen flauw idee hoe de verdeling hier is. jij wel? waar komt iedereen vandaan en waar wordt het meeste gebruik gemaakt van LinuxMint.

Ik ben na een tijdje Ubuntu gebruikt te hebben op mijn thuis PC overgestapt naar LinuxMint omdat alle media spullen al geinstalleerd zijn. Ik kreeg veel van de codecs niet geinstalleerd in Ubuntu namelijk.

Ik ben met behulp van dit forum nu al in staat DVD te kopieeren en te rippen. Ook mijn podcasts kan ik weer downloaden. Mijn laatste project is LinuxMint remote beschikbaar maken zodat ik het vanuit de bank kan gebriken via mijn laptop..

Cheers....
Cheers
Level 1
Level 1

Postby thomasmoens on Fri Mar 02, 2007 4:29 pm

Hallo,

Ik antwoord ook maar eens zodat we kunnen weten hoeveel Nederlandstaligen op dit forum zitten. Hopelijk denkt de rest er ook zo over... Ikzelf gebruikte een jaartje Ubuntu (daarvoor Mandrake en Red Hat) en ben deze week overgestapt op Mint, vooral omdat ik zelf nu geen drivers en codecs maar moet installeren, het werkt inderdaad in de helft van de gevallen niet en op zich heb ik ook helemaal niets tegen propriëtaire software. Ik gebruik linux omdat ik het gewoon een goed doordacht systeem vind, veel beter opgebouwd dan windows en daardoor ook stabieler. Het feit dat je al hard je best moet doen om virussen en spyware binnen te krijgen is ook leuk meegenomen! Maar politieke redenen heb ik niet, linux is voor mij gewoon de beste!
thomasmoens
Level 1
Level 1

Postby ja.folkers on Mon Mar 05, 2007 7:39 am

Hallo,

Ik gebruik Mint sinds een week - na 4 maanden Ubuntu - en het bevalt me prima!
Vind een Nederlandstalig gedeelte wel makkelijk.
Ik gebruik Linux omdat ik eens een ander OS wou uit proberen na de Mac en naast XP.
ja.folkers
Level 1
Level 1

Postby Leo on Fri Mar 16, 2007 5:50 am

Hoi Allemaal,

Ik gebruik nu sinds een week Mint.
Ben wel een newbie op het gebied van Linux.
Maar Mint is zo eenvoudig te installeren en zo gebruikelijksvriendelijk dat ik zowel mijn PC als mijn laptop heb omgezet naar Mint.
Op de PC heb ik ook een KDE omgeving in Mint geïnstalleerd, maar nu doet mijn geluid niets meer.
Heeft dit misschien iets te maken omdat ik geen geluidskaart gebruik, maar USB boxjes?
Amorak ondersteunt de MP3 files wel maar de boxjes reageren niet.
In de GNOME uitvoering werkt alles wel perfect.
Leo
Level 1
Level 1

Postby aapiethaaap on Fri Mar 16, 2007 11:56 am

nog een nederlander hier, eindelijk een distron waar ik me niet kapot aan erger, alleen werkt mijn internet verbinding niet maar als dat opgelost is komt het wel goed.
aapiethaaap
Level 2
Level 2

Postby jabuca on Thu Jun 14, 2007 8:26 am

Hallo, hier is een nieuweling op dit forum.

Ik ben 2 dagen bezig met Linux Mint 3.0, en de eerste indruk is goed.
Het voorstel om hier nederlands te spreken, ondersteun ik van harte.
Spreek je moers taal!!!
Jaren geleden begonnen met MS-Dos, Basic, Windows 3.1, 95, 98, ME, XP,
Suse Linux, 8.5, 9.3, 10.1, Linux Pardus en Kubuntu.

Ik hoop op dit forum veel kennis op te doen, en waar het nodig is te delen.

Vr.gr. jabuca
jabuca
Level 1
Level 1

Postby aapiethaaap on Thu Jun 14, 2007 3:49 pm

oh ja wij als nederlanders gebruiken natuurlijk msn, kunnen jullie mij toevoegen, kunnen we elkaar helpen enzo. martijn_vanloon @ hotmail punt com (vreemd maar je hebt bots die fora afzoeken naar email adressen.)
aapiethaaap
Level 2
Level 2

Postby Ledda on Sun Jun 17, 2007 5:06 pm

spreek ook vlaams...

dualboot met bianca, begonnen met suse, zo naar mandriva, dan kubuntu en nu dus mint bianca :)
Ledda
Level 2
Level 2

Postby thomasmoens on Mon Jun 18, 2007 11:52 am

Eindelijk, ik dacht al dat ik de enige Vlaamse Mint-gebruiker was!
Zijn hier trouwens mensen die JABBER gebruiken???
back after some years...
thomasmoens
Level 1
Level 1

nu aan cassandra toe

Postby polderman on Wed Jun 27, 2007 2:26 pm

neen, Thomas, je bent niet de enige. Ik draai momenteel en met vreselijk veel plezier: Cassandra. Alhoewel, momenteel draai ik hem niet want ik moet GRUB terug in orde stellen na een verse vista installatie... Wanneer ik terug aan het minten ben zal ik proberen te jabberen.

Succes aan allen..
polderman
Level 1
Level 1

Postby kantelbig on Fri Jun 29, 2007 3:30 pm

Hallo,

Momenteel heb ik diversen mensen kunnen overtuigen dat linux niet zomaar een besturingssysteem is. Ze draaien allemaal linux mint. De een cassandra en de ander bianca.
Ik hoor geen klachten, behalve toen na de grote update van ubuntu.
Maar gelukkig is dat snel opgelost.

Het is mij wel opgevallen dat je eerst diversen distro`s moet proberen vanwege de hardware. Zo draait op mijn "prutscomputer" een oude AMD 1300 ubuntu zeer slecht, maar mint veel beter.
Op de main computer heb ik pclinuxos draaien, ik zit daar al vanaf het begin bij (niet aktief op het forum) en die distro bevalt mij prima.

Ik ben in 2005 begonnen met linux (toen mandrake) en daarna diversen distro`s uitgeprobeerd. In elk geval komt windows er niet meer in!!!!

Rene.
kantelbig
Level 1
Level 1

Postby philjon on Thu Jul 12, 2007 5:41 pm

Nog iemand hier die NL praat.

Wel puur Belgisch product , perfect tweetalig :D
philjon
Level 1
Level 1

Postby the_necrocide on Fri Jul 13, 2007 3:14 am

Jup, nog een Belg hier.
Perfect "vlaamstalig" 8) :P
the_necrocide
Level 2
Level 2

Postby Dark Era on Fri Aug 24, 2007 3:38 pm

kantelbig wrote:Ik hoor geen klachten, behalve toen na de grote update van ubuntu.
Maar gelukkig is dat snel opgelost.

Hallo allemaal,

Yep, nog een meertalige beginneling. :lol:

Eerst even een aantal kleine dingen:

Aangezien ik een newbie ben in de Linux wereld hoop ik dat ik op jullie hulp kan rekenen. Ik heb nu Linux Mint als dual-boot op mijn laptop staan. Wat is dit een gaaf besturings systeem zeg, ik vind het beter dan Ubuntu waar ik helemaal niet aan uitkwam. Mint is makkelijker te begrijpen vind ik zelf en heb het sinds gisteren geinstalleerd.

Ik ben dus van plan XP er helemaal af te gooien en een clean install van Linux Mint te doen. Mijn vrouw vroeg me vandaag waarom ik zo rustig was geworden sinds gisteren. Mijn antwoord was: "Omdat ik de hele tijd bezig ben met Linux Mint in plaats van XP."

Ik heb haar uitgelegd wat het inhoud, want dat wist ze niet.

Maar nu komt mijn vraag: Wat was er mis na de grote update van Ubuntu en hoe lost men dat op?
Dark Era
Level 1
Level 1

Postby kantelbig on Thu Sep 13, 2007 4:48 pm

@ dark era

Op zich was er niks mis met de update van Ubuntu. Zoals je weet haalt Linux Mint zijn updates ook van de servers van Ubuntu. Door een aantal grote veranderingen aan de kernel (lees: aansturing drivers), kon men niet meer internetten of printen.
Men moest weer de stuurprogramma`s inladen en configureren.
Dit leidde (hier althans) hier even voor paniek.

Bovendien had de een wel problemen en de ander weer niet.

Persoonlijk zou ik windows XP een schop geven (als je dat nog niet al hebt gedaan) en lekker spelen met Linux.
Als je er eenmaal aan gewend bent dan zie je pas hoe klungelig windows in elkaar zit. Mijn ervaring is dat Linux (in dit geval Mint) stabiel, betrouwbaar, en snel in gebruik is. En met een schat aan programma`s!!!

Zelf draai ik nu Linux Mint Xfce. Sinds kort ben ik overgestapt van Pclinuxos naar Mint. Ik vindt vooral de snelheid belangrijk, en Pclinuxos (KDE) werd mij veel te traag!!
kantelbig
Level 1
Level 1

Postby fastguy on Sat Oct 20, 2007 2:31 pm

Hi, ben ook via Ubuntu naar Mint overgestapt. Maar ik kan Windows niet vaarwel zeggen. Ik speel veel games en mijn kinderen kunnen gewoon niet zonder . Die scholen hier in Belgie gebruiken ENKEL windowsprogramma's. Maar ik probeer ze wel op andere gedachten te krijgen :)
fastguy
Level 1
Level 1

Postby Firebird on Sat Oct 27, 2007 7:00 pm

Ik steek m'n hoofd hier ook maar eens binnen :). 'k Ben nog maar een maand of 2 op Linux Mint overgestapt, maar het is zalig om niet door de hele installatie van mp3-support tem amarok te moeten gaan, Mint heeft voor mij de beste default-pakketconfiguratie. Nu, Gutsy Gibbon ziet er niet slecht uit dus hopelijk volgt Mint snel :D. Ha, Belgisch btw.
Firebird
Level 1
Level 1

Postby Paulus on Wed Nov 07, 2007 9:19 am

:D hallo!
Over Nederlands gesproken: ook ik doe het liever in m'n eigen taal.
Na avonturen met (k)ubuntu en pclinuxos vond ik een tijdje terug een verwijzing naar linuxmint. Omdat ik wekenlang met andere dingen bezig was, heb ik pas gisteren deze distro gedownload en op een "ouwe" pc (gigabyte mb. met AMD duron800(!) processor en 384Mb geheugen) geïnstalleerd, en wie schets mij verbazing: ALLES WERKT IN EEN KEER! :D
met alle distro's tot nog toe zitten emmeren, hier alles ok, en dat is nog maar een beta (Darina) Geweldig!
Slechts een klein dingetje dat ik niet kan vinden, maar iemand van jullie kan mij dat vast wel vertellen. Hoe maak ik een snelkoppelling aan in het paneel snelstarten? In dit geval Thunderbird, Firefox staat er standaard, maar ik wil ook thunderbird rechtstreeks kunnen bereiken als ik ergens mee bezig ben.

Groetjes newbee Paulus.
Paulus
Level 1
Level 1

Welkom iedereen !

Postby Hennen Dirk on Wed Nov 07, 2007 10:38 am

Antwerpen 7 november 2007

Ik gebruik al 6 maanden Linux Mint en ben er zéér tevreden over !
Ben begonnen met Bianca, Cassandra, Celena en nu maar wachten
op de nieuwe linux mint 4.0 die gebouwd word op de nieuwe Ubuntu 7.10.
Ik heb de nieuwe Ubuntu Gutsy Gibon trouwens al eens uitgeprobeerd en
die bevalt me zéér goed, heel wat nieuwe verbeteringen zoals compiz-fuzion.
Groeten aan alle Mint liefhebbers !! :wink:
Hennen Dirk
Level 1
Level 1

Linux Mint is funded by ads and donations.

Next

Return to Nederlands (Dutch)