bednakt maar weer
Goh leer ik toch nog wat bij op deze manier.
Ik ga er even mee aan de slag.
*EDIT* opera is een blijvertje

ik vind het bijvoorbeeld prettig dat Linux Mint bovenin het beeld geen balk heeft (in tegenstelling tot Ubuntu), want ik wil het scherm wel graag helemaal vrij (en zo groot mogelijk) hebben. Maar ja, that's just me.

rijnsma wrote:Hallo Alain!
Je kunt andere menu's doen uit de applet-lijst. (R-muistoets op panel -> add to panel: main Menu, Menu-bar, )

rijnsma wrote:Hoi, Duysterwald! Veel plezier met Mint!
rijnsma wrote:Die panels in Gnome-KDE kun je verplaatsen of instellen of ze er moeten zijn of niet. (R-muisknop op een panel enz. Als je wilt kun je er maar 1 doen, maar 2,3, of 4 kan ook. Ik geloof, dat er zelfs nog meer kunnen, maar daar wil ik even van af zijn.)

hommel wrote:Zelf mis ik die kleine icoontjes onder op de balk dit had Ubuntu wel dat was makkelijk je kan dan kan je snel even naar een leeg blad.
Om dan weer een ander programma op te starten of even naar internet te gaan maar misschien vind ik dit nog wel.
Voor de rest is alles bijna gelijk aan Ubuntu werkt tot nu toe zeer goed.

Duysterwald wrote:rijnsma wrote:Hoi, Duysterwald! Veel plezier met Mint!
Bedankt, Rijnsma!
rijnsma wrote:Die panels in Gnome-KDE kun je verplaatsen of instellen of ze er moeten zijn of niet. (R-muisknop op een panel enz. Als je wilt kun je er maar 1 doen, maar 2,3, of 4 kan ook. Ik geloof, dat er zelfs nog meer kunnen, maar daar wil ik even van af zijn.)
Oh, dat wist ik niet - weer wat nieuws geleerd.Maar ja, ik blijf toch lekker bij Mint - vergeleken bij Mint lijkt Ubuntu qua uiterlijk toch een beetje "doods" (ben sowieso geen fan van het saaie beige, dus dan liever het frisse mintgroen gecombineerd met zwart).

rijnsma wrote:hommel wrote:Zelf mis ik die kleine icoontjes onder op de balk dit had Ubuntu wel dat was makkelijk je kan dan kan je snel even naar een leeg blad.
Om dan weer een ander programma op te starten of even naar internet te gaan maar misschien vind ik dit nog wel.
Voor de rest is alles bijna gelijk aan Ubuntu werkt tot nu toe zeer goed.
Te vinden met R-click van de muis -> Add to panel -> en dan kiezen onderin de lijst Window list of Window selector of Workspace switch.
En instellen daarvan ook weer R-muis preferences
Om alle leuke handigheidjes en leuke prog's te vinden, dat kost wat tijd, dus panikeer niet.
En vraag gerust, ik beantwoord graag wat ik weet.![]()
Nog een paar links:
http://ubuntulinuxhelp.com/top-100-of-t ... lications/
http://www.getdeb.net/
En er is op het net nog veel meer verwijzing naar van alles.

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest