Hallo,
Bedankt voor het antwoord.
Op onderstaande link staat het resultaat van mijn boot info:
http://pastebin.com/n0m7cLkGOndertussen ben ik nog bezig geweest met het proberen oplossen van mijn probleem, maar het gaat van kwaad naar erger. De verbinding met de mappen op mijn Qnap-nas heb ik in orde gekregen,
maar alleen via Samba terwijl ik het eigenlijk via NFS wou doen. Het opstartprobleem met windows7 krijg ik op geen enkele manier in orde, niet via linux en ook niet via de recovery van windows7.
Volgens de logfile zou de mbr op sdb1 moeten staan, maar dit is een kleine ntfs-partitie "door systeem gereserveerd". De windows-installatie zelf staat op de partitie sdb2. Via gparted heb ik de bootflag
al veranderd van sdb1 naar sdb2, maar dit veranderd niets. In het grub-opstartscherm staat dan bij windows7 loader wel de verwijzing naar sdb2 ipv sdb1, maar opstarten gaat nog niet en hij komt telkens
in het grub-opstartscherm terug.
Ondertussen heb ik nog een ander probleem bijgekregen: ik kan linux mint niet meer uitschakelen of herstarten! Wanneer ik dat doe dan krijg ik een zwart scherm waar hij alle stappen laat zien en blijft hij
hangen op de regel "Stopping Bluetooth [ok]". Daarna duurt het een tijdje en verschijnen er om de x-tijd steeds dezelfde foutmeldingen opnieuw. De info-tekst van deze 2 problemen zijn :
Info:task Xorg:1249 blocked for more than 120 seconds
Info:task S20sendings:2575 blocked for more than 120 seconds
Ik kan de pc nu dus alleen nog maar uitzetten met de knop. Wat eigenaardig is,is dat sinds ik dat probleem heb er in het opstartscherm een selectie bijgekomen is en die noemt "Previous Linux Versions".
De versie die hierin staat is 3.0.0-12 generic en die in het hoofdscherm is 3.0.0-16. Wanneer ik dan opstart in 3.0.0-12 dan kan ik wel de pc normaal uitschakelen of herstarten vanuit Linux Mint.
Sinds wanneer die optie voor vorige versies erbij staat kan ik niet zeggen want dat was me nog niet opgevallen totdat ik die afsluitproblemen gisteren heb gekregen. Ik weet niet wanneer hij die nieuwere
versie erop gezet heeft. Ik heb gezien dat de versie op de live-dvd ook 3.0.0-12 is en dat is die wat ik geïnstalleerd heb. Ik heb daarna wel alle updates die beschikbaar waren geïnstalleerd, maar ik weet niet
of die er toen al tussen stond. Dit alles staat er nu al bijna een week zo op en die afsluitproblemen zijn gisteren begonnen.
Voor mij is dit allemaal redelijk nieuw, want ik kan mijn weg wel vinden in windows maar veel ervaring met linux heb ik (nog) niet. Ik heb Ubuntu verschillende keren getest en een tijdje met 10.04 naast windows
gewerkt, maar geraakte er niet echt gewend aan. Maar ik wil met linux verder gaan en daarom wil ik het nu proberen met Mint. Ik vindt het wel spijtig dat ik deze problemen heb, maar van de andere kant is dit
de beste manier om het te leren.
Alvast heel hard bedankt voor de hulp!