Mint 5 och problem med Emesene [LÖST]

Swedish Forum

Mint 5 och problem med Emesene [LÖST]

Postby ZerQ on Thu Jul 17, 2008 12:25 pm

Hej

Jag har ju kört Ubuntu Hardy och chattat med Emesene. Nu har jag installerat Mint på stationära och sedan installerat Emesene på den, nu fungerar dock inte Emesene som det är tänkt. Jag kan logga in, jag kommer åt min hotmail via mail funktionen, men alla andra ser mig som offline och jag får inte upp någon lista över vilka som är uppkopplad vs nerkopplad. Den sparar inte mitt nickname, dock sparas personliga meddelandet.

Men om någon skickar ett mezz till mig så får jag det och kan svara utan bekymmer, dock syns jag fortfarande inte hos sändaren och ingen på min lista syns heller.

Vad är fel, har provat att installera allting som dom rekomenderar på Emesene sidan men utan resultat. Vill ju ha det...
Last edited by ZerQ on Sat Jul 19, 2008 5:16 am, edited 1 time in total.
ZerQ
Level 1
Level 1

Linux Mint is funded by ads and donations.

Re: Mint 5 och problem med Emesene

Postby ZerQ on Sat Jul 19, 2008 5:15 am

Hejsan

Nu är det löst med Emesene, det var inte Linux Mint som ställde till det utan MSN's egna servrar har börjat att neka äldre versioner av MSN klienten att hämta listorna. Detta drabbade då också Emsene V1.0, men dom håller på att arbetar med en uppdatering V1.0.1 till detta så den kommer att fungera igen.

Källa: http://www.emesene.org
ZerQ
Level 1
Level 1

Return to Svenska (Swedish)