Hej.
Jag heter Olle Sandgren är 58 år och bor i Småland.
Har förgäves testat Ubuntu 8.10 resp 9.04, Mandriva 2009.1 PCLinuxOS 2009, openSuse 11.1 och nu Linux Mint 7.
Ville komma bort från Windows pga att det blir bara segare och segare att starta upp.
Äntligen fungerar alltihop och lätt att rota runt i systemet. (Saknade dessa menyer i Ubuntu.) Liknande som i Mandriva, PCLinuxOS. Fick aldrig igång openSuse. Ubuntu fungerade bäst, Mandriva trivdes jag bäst med och Linux Mint är ju kommen ur Ubuntu och det borde väl vara så gott som något (fungerar lika bra som Mandriva).
Det enda jag behövde göra nu var att lägga till i fstab så att min andra hårddisk monterar automatiskt.
Ljudet och skrivaren gick igång direkt.
Tycker själv att Gnome är att föredra framför KDE, speciellt om man har många låtar som skall laddas i musikspelaren.
Tyvärr slänger jag inte bort Windows helt och hållet, kör dual boot. Har tyvärr erfarenheten under 1 års tid att systemet hänger sig på något sätt för eller senare och det är bara att hoppa tillbaks till Windows och sedan installera om hela Linuxdelen. Hoppas nu att detta är ett minne blott. Avvaktar ett tag till och kör väl bara med Linux Mint sedan. Tiden får utvisa det.