Turn off

Danish Forum

Turn off

Postby Aramis on Fri Sep 14, 2007 6:43 am

Jeg har Cassandra miniKDA installation fra en Life CD.

Når jeg er færdig med en session så Quit'er jeg og klikker på Turn off men maskinen slukker ikke.

Det har den gjort nogle gange men det gør den ikke mere.

Jeg kan se at grafikkortet slukker men det skifter fra Analog til Digital (jeg kører med DVI) frem og tilbage nogle gange hvorefter bliver skærmen sort mens maskinen kører videre.

Den eneste mulighed jeg har er at hive power stikket ud og sætte det ind igen.

Jeg tro BIOS'en bryder sig ikke om den mishandling. Den har bla. skiftet CPU frekvensen :cry:

Hvad er årsagen til at der ikke bliver slukket for power på en kontroleret måde.
Hvad kan jeg gøre ?
Aramis
Level 1
Level 1

Linux Mint is funded by ads and donations.

Postby Husse on Sat Sep 15, 2007 5:49 pm

Har du installert eller körer du fra liveCDen?
Image
Don't fix it if it ain't broken, don't break it if you can't fix it
Husse
Level 21
Level 21

Turn off

Postby Aramis on Mon Sep 17, 2007 12:34 pm

Hej Husse

Den er installeret på sda og jeg har set at den har nedlukket korrekt en enkelt gang eller 2.tidligere.

Installationen kører pænt (bortset fra at den vil ikke genkende min 3 partitions FAT32 HD som du jo forsøger at hjælpe mig med i newbies)
og det undrer mig også, at den bruger tæt på de fysiske 512 GB jeg har uden at den swapper og jeg har firefox og et enkelt prog kørende (proces monitor)
Har lige modtaget 2 GB som jeg skal stikke i maskienen.

Kan det være årsagen?
Jeg kan se på LED og høre i bagrunden at HD'en arbejder flittigt.

Jeg kan godt restarte maskienen med reset knappen men så skal jeg vælge win2k boot - som tager efterhånden 8 minutter - bare for at lukke pænt på kompjuteren.
Jeg agter at smide windows ad h... til.

/Aramis
Aramis
Level 1
Level 1

Turn off

Postby Aramis on Tue Sep 25, 2007 12:39 pm

Hej hjælpsomme sjæle

Nu har jeg fundet unde KDF control Center/Components en Session Manager og herunder Defult Shutdown Option hvor man kan vælge bl.a
Turn off computer som jeg naturligvis har valgt.

Maskinen slukkede efter Log Out og klik på Turn Off, men kun den ene gang :cry:
Næste gang og flere forsøg senere gjorde den det samme. Slukkede for skærmen men ikke for maskinen.
Med en sort skærm (aligevel måske bedre end blue :wink: ) kan jeg ikke se hvor min mint er henne, så jeg hiver stikket ud - der er jo ingen off knap på maskinen).
Jeg tro at det har den ikke godt med for nu har jeg fået en korrektions forløb som siger at min sda (kører på sata interface) har haft 22 ...kan ikke huske hvad. Men det ender alligevl godt. mint starter igen uden problemer.

Kan I hjælpe?. Jeg har ondt i mit hjerte hver gang jeg hiver stikket ud :cry:

/Aramis
Aramis
Level 1
Level 1

Postby Husse on Tue Sep 25, 2007 5:17 pm

Jag vet faktiskt inte....
Skriv en post pÃ¥ engelska om detta i KDE forumet under Desktop environments sÃ¥ ser Boo det och kanske kan hjälpa.....
Image
Don't fix it if it ain't broken, don't break it if you can't fix it
Husse
Level 21
Level 21

Return to Dansk (Danish)