Hiiri ei toimi kunnolla

Finnish Forums

Hiiri ei toimi kunnolla

Postby MuhkeaY on Thu May 30, 2013 5:31 am

Terve!

Hiiren kanssa ollut ongelmia Ubuntun, Mintin ja Mint KDE:n kanssa. Uusimmat vakaat versiot käytössä mitä nyt tarjolla.

Eli ongelmana on, että hiiri ei välillä tunnista liikettä eikä painalluksia ja välillä yhden painalluksen lukee kahtena painalluksena. Asiaan auttaa kun siirtää hiirtä, mutta tämäkin on sattuman varaista. Ongelma tuli tässä vuoden vaihteen jälkeen esiin. Windowssilla ei ole ongelmia, joten hiiri toimii normaalisti. Olen kokeillut vaihtaa pattereita ja siirtää hiiren vastaanotinta, mutta ei vaikutusta. Joskus luin, että näytönohjain voi jotenkin olla syyllisenä? Enää en löytänyt keskustelua asiasta. Hiiri on Logitechin joku perus langaton. Onko kellään ollut samaa ongelmaa tai ratkaisua asiaan? Kiitoksia
MuhkeaY
Level 1
Level 1

Linux Mint is funded by ads and donations.

Re: Hiiri ei toimi kunnolla

Postby FireSoul on Thu May 30, 2013 2:06 pm

MuhkeaY wrote:Terve!

Hiiren kanssa ollut ongelmia Ubuntun, Mintin ja Mint KDE:n kanssa. Uusimmat vakaat versiot käytössä mitä nyt tarjolla.

Eli ongelmana on, että hiiri ei välillä tunnista liikettä eikä painalluksia ja välillä yhden painalluksen lukee kahtena painalluksena. Asiaan auttaa kun siirtää hiirtä, mutta tämäkin on sattuman varaista. Ongelma tuli tässä vuoden vaihteen jälkeen esiin. Windowssilla ei ole ongelmia, joten hiiri toimii normaalisti. Olen kokeillut vaihtaa pattereita ja siirtää hiiren vastaanotinta, mutta ei vaikutusta. Joskus luin, että näytönohjain voi jotenkin olla syyllisenä? Enää en löytänyt keskustelua asiasta. Hiiri on Logitechin joku perus langaton. Onko kellään ollut samaa ongelmaa tai ratkaisua asiaan? Kiitoksia

Moi.
Itselläni on käytössä Logitech langaton hiiri ja toiminut erittäin hyvin näissä Mint distroissa,Mint 14.1 Cinnamon Mint 15 rc Cinnamon ja nyt viimeinen julkistettu Mint 15 Cinnamon jakeluversio.
Voisko johtua hiiren asetuksista,kokeile mennä alapaneelissa ASETUKSET--->ASETUKSET---->KAIKKI ASETUKSET----HARDWARE--->MOUSE and TOUCHPAD,tuolla normaalisti astukset on hiirellä POINTER SPEED accleration lähellä slow ja sensitive lähellä slow.
DOUBLE-CLICK TIMEOUT noin kolmanneksessa.
Voit säätää noita ja kokeilla sopivaksi.

En tiedä onko tämä ratkaisu sinun ongelmaan,itse joskus säätänyt noita mukavammaksi.
Voi olla laitekokoonpanoissa eroja.
FireSoul
Level 3
Level 3

Postby MuhkeaY on Thu May 30, 2013 2:33 pm

Kiitti vastauksesta!

Kokeilin säädellä säätimiä, mutta ei tunnu auttamaan ongelmaan. Ongelma tuntuu olevan tietyissä kohti pöytää, kuin singlaali ei riittäisi, mutta vastaanotin on tosiaan noin 50cm päässä. Kummallinen ongelma. Ehkä uusi hiiri poistaa ongelman.
MuhkeaY
Level 1
Level 1

Postby HaMi on Tue Aug 27, 2013 12:28 pm

Laiteongelmissa voi kokeilla kernelin uudelleenasennusta, kerneli kun sisältää laitetuen.
Itsellä vanhassa läppärissä hiiri ja mokkula USB:ssä oikuttelivat jatkuvasti, ja viat poistuivat kernelin uudelleenasennuksella.
Kuvassa tosin ei normikerneli, vaan uudempi, jonka asensin myöhemmin.

http://i.imgur.com/GJK9nd0.png
don't think too much about nothing and everything
HaMi
Level 2
Level 2

Postby herba63 on Tue Sep 17, 2013 9:59 am

Laitetaampa kysymys tähän vanhaan ketjuun.

Olen useampaankin läppäriin asentanut Linux Mint 13 Mayan ja muuten olen tyytyväinen vaan kun kaipaamaan olen jäänyt läppärin hiiren taputtamappa toimivaa kaksoisnäpäytystä, onko tuollainen toiminto ylipäätään mahdollinen Linuxissa?
herba63
Level 1
Level 1

Postby HaMi on Tue Oct 08, 2013 10:46 am

herba63 wrote:Laitetaampa kysymys tähän vanhaan ketjuun.

Olen useampaankin läppäriin asentanut Linux Mint 13 Mayan ja muuten olen tyytyväinen vaan kun kaipaamaan olen jäänyt läppärin hiiren taputtamappa toimivaa kaksoisnäpäytystä, onko tuollainen toiminto ylipäätään mahdollinen Linuxissa?

Oman läppärin Mint 13 Mayassa tasohiiri toimii normaalisti tuplanapauksilla, kuten ulkoinenkin.
(Päävalikkona alapapalkissa se toinen, ei oletusversio.)

Järjestelmä > Asetukset > Hiiri > Ohjaintaso > Käytä ohjaintason hiirinapsautuksia.

http://i.imgur.com/A98H7i2.png
don't think too much about nothing and everything
HaMi
Level 2
Level 2

Postby herba63 on Mon Oct 14, 2013 3:35 am

Kiitos ohjeesta oli hyötyä ja hiiri toimii nyt normaalisti.
herba63
Level 1
Level 1

Linux Mint is funded by ads and donations.

Return to Finnish