Linux Mint 13 ja Windows 7

Tukifoorumi suomenkielisille käyttäjille
Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
KazirangaTiger

Linux Mint 13 ja Windows 7

Post by KazirangaTiger »

Moikka gurut !

Olen asentamassa Linux Mint 13 mun koneeseen ensimmäistä kertaa, koneessa on ennestään Windows 7 (OEM). Haluan säästää kuitenkin Windows 7 niin että mulla olisi 2 käyttistä rinnakkain.

Olen todellakin aloittelija koneitten kanssa, en ole koskaan käyttänyt Linuxia, jopa "helppo" Windows tuottaa mulle vaikeuksia :)

Mun koneen tiedot:

ASPIRE M3201
Windows 7 Home Premium 64 bit SP1
AMD Athlon 7450 Dual-Core Processor
6GB RAM
ATI Radeon HD 4650

Haluan käyttiksen missä voin tehdä perusasiat eli sellaisen mikä käyttää vähän resursseja, netissä surffailu, videoitten katselu, musiikin kuuntelu/editointi , joku vastaava ohjelma kuin Windowsin Word missä pystyy kirjoittamaan, ja sitten pitäisi pystyä tallentaa kuvia ja käyttää taustakuvana, eli ei vaan niitä mitkä ovat valmiina valittavaksi.

Olen ajatellut Linux Mint 13 XFCE versiota mutta sanokaa jos löytyy parempia vaihtoehtoja !

Kiitos etukäteen ! :)
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
vilsu
Level 3
Level 3
Posts: 175
Joined: Wed Jan 16, 2013 2:31 pm

Re: Linux Mint 13 ja Windows 7

Post by vilsu »

Suosittelen lämpimästi Mint Cinnamonia. Se näyttää parhaimmalta ja on Mintin oma systeemi. Mint 13 on Long Term Support eli sitä tuetaan vuoten 2017 saakka. Uudempia tuetaan huomattavasti lyhyemmän aikaa.

Sinun kone pyörittää Cinnamonia loistavasti.

Lataa haluamasi levykuva, polta se DVD:lle ja boottaa koneesi sillä. Voit kokeilla DVD:llä toimiiko koneesi sujuvasti kyseisellä Mintun versiolla, eikä omalle koneellesi tule muutoksia. Sitten kun löydät nätin Mintin josta tykkäät voit ruveta ajattelemaan asentamista.