particije na Mintu i montiranje?

Bosnian-Croatian-Serbian Forum

Moderator: Vladimir

particije na Mintu i montiranje?

Postby siroliver.tnt on Tue Jul 19, 2011 7:43 am

Pozrdav
Potpuno sam novi u linuxu i u stvari ništa tu ne razumem, odlučio sam da probam i da mi to bude jedini OS.
Koristim laptop u koji sam skoro stavio novi hard od 500 GB i želim sa starog da prebacim elekrtonske knjige i muziku koju skupljam godinama (većina ovoga se može lako skinuti sa neta ali nešto i ne može).
Hteo sam kao na windowsu napraviti dve particije, jednu od 100 GB gde će biti sistem i drugu gde ću držati datoteke.
U slučaju da nešto sa linux Mintom pođe po zlu da mogu lako da ga srušim i ponovo instaliram, bez gubitka podataka.
Mislio sam da to ide jednostavno kao na windowsu ali nije baš tako.
Susreo sam se sa nečim što nikad do sad nisam radio, i na prvu mi je prilično teško da shvatim sve.
Našao sam neki turirijal na wiki linuxu ali kažem da sam totalni početnik u linuxu pa mi je to nerazumljivo.
Ima li smisla praviti te particije u svrhu očuvanja podataka?

Može li pomoć oko ovoga?
siroliver.tnt
Level 1
Level 1

Linux Mint is funded by ads and donations.

Re: particije na Mintu i montiranje?

Postby leonidas79 on Sun Jul 24, 2011 7:34 pm

Dobro došao u linux svijet :) Želim ti da prije svega istrajnošću i željom za istraživanjem sakupiš nova znanja i otkriješ sve prednosti slobodnog softvera.

Što se tiče tvoje ideje, sasvim je ispravna.Jedino mi nije jasno, da li koristiš samo laptop i na njemu imaš 2 diska (stari na kome ostavljaš windows i novi koji planiraš za Mint)? Ukoliko je stanje ovako, tada ćeš imati dual boot, odnosno moći ćeš koristiti i Windows i Linux po potrebi. Sve što treba da uradiš je da ubaciš instalacioni cd sa Mintom i u procesu instalacije napraviš 2 particije na novom disku, jednu osnovnu za sistem (/ odnosno root) i drugu za podatke i podešavanja (home).

Pogledaj tekstove na ovom linku, pa se javi ako ti nešto nije jasno: