Opera heeft een héél mooie feature, als je het nodig hebt.
Stel, je hebt een site of 20 naast elkaar op de tab-balk staan en je wilt een paar refreshen per tijdseenheid, dan kun je dat instellen.
In de pagina gaan staan, rechter muistoets, reload every en vooruit met de geit.
Die site of 20 kun je in een map zetten en elke keer als je die nodig hebt gewoon in zijn geheel laden ->bookmarks en
open all folder items.
Maar die refresh-tijden worden niet meegenomen in die bookmarks, dus elke keer, dat je die uit een bookmark-map laadt
moet je die refresh-tijden weer instellen.
In dat geval kun je de hele sessie plus refresh-tijden opslaan onder ->File, Sessions, save the session, naampje geven enz.
Dan nog instellen in tools-preferences-general-startup->startup dialog en elke keer, dat je de browser dan start vraagt die
naar wat je wilt zien, je home-page of die sessie met 20 sites plus refresh-time of de vorige sessie.
Voor mij persoonlijk erg makkelijk. Geen enkele browser (in Linux) kan die refresh opslaan voorzover ik weet.
Opera is verder een vrij flitsend browsertje.
Dan je vraag over handmatig installeren:
Doe ik vrijwel nooit, ook al omdat je prima .deb(ian) kunt gebruiken, wat een zee van software oplevert.
Maar als je het toch wilt: ik heb dit eens bewaard van een ander Linux-forum:
Ik heb het gedownload en het heet akamaru.tar.gz ik heb geen flauw idee hoe je dat moet installeren.
Open een konsole
Untar je tarball
Code:
$ tar -zxvf akamaru.tar.gz
Als alle standaarden zijn gevolgd in het pakket kan je met volgende commando's de zaak installeren (op voorwaarde dat je een compiler hebt geïnstalleerd):
Code:
$ ./configure
$ make
$su (hier waarschijnlijk sudo)
<<tik je root wachtwoord in>>
# make install
# exit
$
Om te weten waar je bestanden terecht gekomen zijn kun je met
Code:
$ whereis akamaru
de locatie vinden (/usr/bin/akamaru bv.)
Door dan in een konsole akamaru te tikken start het programma op.
Een goede tarball zet ook een extra verwijzing naar het programma in je KDE menu.
Voorzichtig, ik hoop, dat hier geen voetangels en klemmen in zitten.