Tervehdys

Finnish Forums

Tervehdys

Postby saumnet on Sat Feb 17, 2007 8:46 am

Mahtaako muut suomalaiset käyttää LinuxMint:tiä kuin meikäläinen? Itse olen ihan kaikinpuolin tyytyväinen kyseiseen distroon..
saumnet
Level 1
Level 1

Linux Mint is funded by ads and donations.

Postby Veka on Sun Jun 03, 2007 6:17 pm

Ajattelin ottaa Mintin tuohon Ubuntun rinnalle. Annatko vähän osviittoja jos tarvitsen?
Veka
Level 1
Level 1

Postby saumnet on Sun Jun 10, 2007 10:58 pm

Veka wrote:Ajattelin ottaa Mintin tuohon Ubuntun rinnalle. Annatko vähän osviittoja jos tarvitsen?

Tervetuloa vaan LinuxMint joukkoon mukaan. Juu tottakai auttelen parhaani mukaan 8)
saumnet
Level 1
Level 1

Postby Joni on Wed Jun 20, 2007 9:33 am

Linux Mint 3.0 käytössäni, on parhaimmista Linux distroista tämä. Kaikki toimii nopeasti ja hyvin.
Joni
Level 1
Level 1

Postby Veka on Wed Aug 08, 2007 6:31 am

Saako järjestelmän suomenkieliseksi? En ole vielä ehtinyt asentaa, ehkä tässä syksymmällä kun työkiireet helpottaa.
Veka
Level 1
Level 1

Postby saumnet on Mon Aug 13, 2007 9:21 am

Veka wrote:Saako järjestelmän suomenkieliseksi? En ole vielä ehtinyt asentaa, ehkä tässä syksymmällä kun työkiireet helpottaa.

Saa toki :D Jos tarvitset apuja, niin kirjoittelehan tänne tai laita privaatti viestiä, niin auttelen parhaani mukaan..
saumnet
Level 1
Level 1

Re: Tervehdys

Postby S.E.Krewing on Tue Aug 21, 2007 12:25 am

saumnet wrote:Mahtaako muut suomalaiset käyttää LinuxMint:tiä kuin meikäläinen? Itse olen ihan kaikinpuolin tyytyväinen kyseiseen distroon..

Moi. Aloin maisteleen minttua itekin... aiemmat tuttavuudet oli Win.98 I, Millenium, XP Pro, XP Home, MEPIS 3.3.X, ProMEPIS(en muista versio nro:ta), OSX, MEPIS 6.5, Ubuntu 7.04 amd64, ja nyt tämä LinuxMint Cassandra.
En voi väittää osaavani käyttää mitään noista kunnolla, kunhan surffaan netissä, ja maksan laskut turvallisemmin, kuin winkoilla.

Neuvoja todennäköisesti tulen tarviimaan.. jos sellaisia saan, olen ylen kiitollinen.

Samuel K.
S.E.Krewing
Level 1
Level 1

Postby fossiili on Mon Dec 24, 2007 6:10 am

Asensin juuri Mint versio 4:n vanhaan mikroon, jossa tosin uudehko emolevy. Toimii kuin unelma. Mint 4:stä on kirjoitettu Ubuntu Suomessa esim. http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=13962.0
fossiili
Level 1
Level 1

Postby äs.ee.Krewing on Tue Dec 25, 2007 8:09 pm

fossiili wrote:Asensin juuri Mint versio 4:n vanhaan mikroon, jossa tosin uudehko emolevy. Toimii kuin unelma. Mint 4:stä on kirjoitettu Ubuntu Suomessa esim. http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=13962.0

Asensin Darynan itekin kun ilmestyi distroihin. Perin käyttökelpoinen, mutta ennen sentuloa kokeilin Xubuntun kevyempää ja raskaampaa versiota(molemmat kivoja), ja Geubuntua(nätti, mutta hauras), ja muuttohässäkän kevennyttyä(uusi asunto..), löysin Cassandra-CD:in, jolloin asensin sen, ja pian Daryna(Mint 4.0.) ilmestyi, jolloin asensin sen. Edelleen koneessani, vaikkakin Macilla tätä kirjotan. Jokatapauksessa, maistelen eri distroja, ja koska MEPIS 7.0. on nyt imuroituna koneelleni, asennan sen, kunhan ehdin. Joulukiireet vie osansa...
Silti odotan innolla Ubuntu, ja myös Xubuntu 8.04:ä.. jälkimmäinen ylen kevyt, mutta video-playerit on itse haettava. Ubuntu taas on varsin komia, mutta maisteluahan tää on.
äs.ee.Krewing

Postby prinssimikko on Sun Jan 27, 2008 9:54 am

Morjens!

Aloitin Linuxin parissa puuhailun vasta reilu viikko sitten, ja muutaman kokeilun jälkeen päädyin Mintiin (4.0).
Kaikki tarvittava toimi heti ja paketti on myös todella tyylikkään näköinen (esim. Ark Linuxin hylkäsin heti kun se oli niin ruma...).

- Mikko
prinssimikko
Level 1
Level 1

Postby nöösipoika on Fri Feb 15, 2008 4:40 am

Terppa.. Uusi Mintin (4.0) käyttäjä ilmoittautuu. Kokemusta vähäsen Zenwalkin käytöstä, mutta tosi vähän. Mintin asennus sujui oikein hyvin, ei mitään ongelmia, ja kaikki toimii (suljetut tiedostomuodot, skype ym) kuin junan vessa. Tulostimen asennus todella helppoa, skanneri vielä kokeilematta. Ulkoasu on kohtalaisen tyylikäs. Oikein tyytyväinen olen tähän asti, ehkä tässä voi jättää win-järjestelmät kokonaan muiden waivoiksi :mrgreen:
Registered Linux user number 470428
nöösipoika
Level 1
Level 1

Postby nöösipoika on Fri Feb 22, 2008 2:04 pm

Nonnii, kakkua pöytään, XP on kuollut ja kuopattu, ei ole enää kotikoneella tarvetta sille :mrgreen: Oikein tyytyväinen edelleen tähän Mintiin, ehkä helpoin jakelu siirryttäessä win-maailmasta Linux-maailmaan. Kiitokset jakelun kehittäjille :D
Registered Linux user number 470428
nöösipoika
Level 1
Level 1

Postby Goldfinger on Thu Jun 04, 2009 8:08 am

Mint Gloria meni heittämällä sisään HP 550 läppäriin jonka ostin tätä varten ja kaikki tuntuu toimivan "out-of-box". Ihan kuningas distro ja hakkaa Vistan mennen tullen. Rocks!
Goldfinger
Level 1
Level 1

Postby Jaer on Thu Jul 09, 2009 3:06 pm

Hakkaa myös Win 7 mennen tullen.
Jaer
Level 1
Level 1

Postby Senior on Tue Jul 14, 2009 6:21 am

saumnet wrote:Mahtaako muut suomalaiset käyttää LinuxMint:tiä kuin meikäläinen? Itse olen ihan kaikinpuolin tyytyväinen kyseiseen distroon..

Täällä käytetään. Rinnan Ubuntun ja tyytyväisiä ollaan oltu - ainakin toistaiseksi.
Ubuntu 8.04 Hardy Heron / Linux Mint 7 Gloria
Senior
Level 1
Level 1

Postby Windmill on Thu Jul 16, 2009 6:23 am

\o Kyllähän tätä käytetään täälläkin 5. versiosta asti.
:3
Windmill
Level 1
Level 1

Postby Teucca on Sun Sep 27, 2009 4:59 am

Paras ikinä kokeiltu käyttöjärjestelmä, asennettu kolmelle koneelle kotona ja kolmelle ystävälle
ja lisää tulee!

Tässä linkki Suomen Ubuntu foorumin sivuille missä olen kirjoitellut paljon positiivista asia Linux Mintistä.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=27174.0

Sopiva piisi Gloria!
http://www.youtube.com/watch?v=b3NOCEKT ... re=channel
Linux Mint Suomi guide
MINT is an easy, logical, adaptable, inspiring, user-friendly operating system.
The changes are new opportunities
Help Site Instructions
Teucca
Level 2
Level 2

Postby Miihkali on Mon Sep 28, 2009 6:59 am

No, ainakin minä olen yksi Linux Minttiin "hullaantunut"! :D Enkä oikein usko, että tulee enää päivää, jolloin vintoosa mellastaa koneellani. Mintillä näet tekee kaiken mihin meikäläisellä on tarvis.
Miihkali
Level 1
Level 1

Postby herbie on Mon Oct 26, 2009 2:51 pm

Monet kehuneet Minttiä ja mm. distrowatch sivun mukaan suht suosittu. Aikaisempia kokemuksia mm. Mandrivasta, Mepiksestä, Kubuntusta, Debianista jne. Noista toistaiseksi paras Mandriva. Juuri nyt imussa Linux Mint. Aikaisemmin hieman arveluttanut linukan asennus, koska pelit eivät helposti toimi.. Mutta juurikaan en nykyisin pelaa, ei juurikaan aikaa ja yhteytenä DNA mokkula, jolla ei juurikaan kaistaa vaativia FPS pelejä esim pelata.
--- herbie
herbie
Level 1
Level 1

Postby turboscrew on Tue Nov 03, 2009 7:32 am

Kolmeen koneeseen olen pukannut - tyytyväisiä ovat muutkin käyttäjät olleet.
yksi meni win2000:n rinnalle toinen Vistan rinnalle ja kolmas itelleni työkoneeseen XP:n rinnalle.
Win2000/Mint-kaveri sanoi, ettei ikinä enää siiry takaisin Winkkariin, vaikka
pelitarkoituksiin win2000:a vielä käyttääkin. Loppuivat kuulemma koneen ...ttuilut kuulemma justiinsa.

Itsellekin pitäisi kotikoneeseen laittaa win2000:n kaveriksi Mandrivan tilalle. Putooko, muuten, heittämällä
Mandrivan päälle? Toiseen koti-apparaattiin jätän Vistan rinnalle Debianin.

Jostain syystä ei ole kohdalle sattunut konetta johon Ububtu asentuisi kiltisti. Aina on hukannut levynsä
kovalevybootissa. Olen 3 koneeseen yrittänyt. Sen sijaan Mint ja Debian ja Mandriva ovat aina losahtaneet
paikalleen heittämällä. Ubuntun live-CD on kyllä aina toiminut hyvin, mutta asennuksen jälkeen bootattaessa
sitä aina päätyy initrd:lle busyboxiin.

[edit]

Ai niin, Mint on nykyisin, kuulemma, jo ohittanut selvästi Mandrivan sopivimpana Windows-käyttäjän ensi-Linuxina.
Enpä kyllä ihmettele.
turboscrew
Level 3
Level 3

Linux Mint is funded by ads and donations.

Next

Return to Finnish