photofilter

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
rogierjozef

photofilter

Post by rogierjozef »

Hallo.
Ik ben mog niet zo lang met linux aan de gang maar het komt goed. Ik ben bezig met kompozer maar de handleiding die erbij hoort is meer gericht op windows. Nu word er mij gevraagd om naar pfotofilter te gaan maar dat vind ik niet in linux en als ik zoek vind ik geen andere dan een vertie voor windows. kan er mij iemand helpen waar in pfotofilter voor linux te vinden. Ik hoop op een antwoord en dank julie reeds vooraf.
Groeten van jozef
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
midas
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun Nov 25, 2007 3:47 am
Location: The Netherlands

Re: photofilter

Post by midas »

Hallo RogierJozef,

Photofiltre is naar mijn weten niet beschikbaar voor linux en voor Linux Mint in het bijzonder. In de meeste versies zit echter wel GIMP als fotobewerkingspakket in de standaardinstallatie opgenoemen. GIMP is een heel uitgebreid fotobewerkingsprogramma dat (bijna) evenveel kan als Photoshop van Adobe. GIMP staat bijna voor een nieuwe release (2.8 serie) en die moet helemaal gelijkwaardig zijn aan Photoshop en makkelijker te bedienen bovendien. Het pakket zit dus al binnen Linux Mint (in ieder geval binnen de Gnome en KDE-versies). Wél kun je Picasa werkzaam krijgen binnen Linux Mint of een ander (simpel) programma dat (ongeveer) gelijkwaardig is aan Picasa is Shotwell.

Voor vragen in nederlandse taal kun je ook terecht op www.linuxmintusers.be of andere fora.

Succes! Groet, midas
Linux Mint 17.3 Cinnamon (64 bits)
rogierjozef

Re: photofilter

Post by rogierjozef »

Bedankt voor de raad. Ik zal het proberen met GIMP.

Groeten van jozef
nomko

Re: photofilter

Post by nomko »

Nederlandse Mint forum: http://forum.linuxmint-nl.org/.





(foei midas, kom je uit Nederland, weet je de NL forum niet...... :mrgreen: )
AlbertP
Level 16
Level 16
Posts: 6701
Joined: Sun Jan 30, 2011 12:38 pm
Location: Utrecht, The Netherlands

Re: photofilter

Post by AlbertP »

Ja, maar er is op dat forum ook veel te weinig activiteit. Of nee, daarom is het juist nodig om de link te noemen... het linuxmint-nl.org forum is denk ik bedoeld voor zowel Nederlanders als Belgen.
Registered Linux User #528502
Image
Feel free to correct me if I'm trying to write in Spanish, French or German.
nomko

Re: photofilter

Post by nomko »

AlbertP wrote:Ja, maar er is op dat forum ook veel te weinig activiteit. Of nee, daarom is het juist nodig om de link te noemen... het linuxmint-nl.org forum is denk ik bedoeld voor zowel Nederlanders als Belgen.
Er is inderdaad weinig activiteit op die forum. Of er zijn te weinig NL gebruikers van Mint of de meeste NL gebruikers van Mint zijn meer actiever op deze forum of wij Hollanders snappen het gewoon iets beter dan de rest van de wereld :mrgreen: Laat ik het maar op de 2e optie houden, dat we meer actiever zijn op deze forum.

Neemt niet weg natuurlijk dat er een aantal zeer ervaren Linux (Ubuntu/Mint) gebruikers op die NL forum aanwezig zijn om met raad en advies andere gebruikers te helpen.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”