problemen met printer in mint 14 KDE

Dutch Forum

Moderator: xenopeek

problemen met printer in mint 14 KDE

Postby rogierjozef on Wed Mar 06, 2013 11:31 am

Mij even voorstellen. Mijn naam is jo rogier ik woon in Melle Belgie. Ik ben 74 jaar maar ben al bezig met computers vanaf 1980. mijn eerste ( PC ) was een TRS 80 van TANDY. Ik ben volledig gevolgd met de evolutie van de PC. Ik heb altijd met windows gewerkt maar het laatste jaar ben ik overgegaan naar linux en dat schijnt goed te lukken. maar nu zit ik vast. Ik heb MINT 14 KDE geinstaleerd en alles gaat goed maar het lukt niet om mijn printer een BROTHER dcp-540cn aan de gang te krijgen. het is een netwerk printer en ik kan hem istaleren maar het printen doet hij niet. Ik krijg naast de tekening van de printer de melding INACTIEF en ik kan geen testpagina afdrukken ik krijg geen reactie van de printer alhoewel hij wel word herkend. ik heb hiervoor altijd met mint gewerkt en het was geen enkel probleem om de printer aan gang te krijgen in mint 11,12 en 13. Ook niet in UBUNTU en andere linux verties. Ik zou graag met mint 14 verder werken. In mint 14 GNOME MATE lukt het wel.
Is er iemend die mij kan helpen.

Ik heb nog een vraag, ik heb ook een LED printer van brother de HL-3040CN en die word ook gevonden door linux maar die heb ik nog nooit kunnen latan printen met geen enkele distro van linux.
Groeten van jo rogier
rogierjozef
Level 1
Level 1

Linux Mint is funded by ads and donations.

Return to Nederlands (Dutch)