scanner

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
rogierjozef

scanner

Post by rogierjozef »

Hallo ik heb een vraag over mijn scanner. Ik heb een printer brother dcp-540 oll in one dus met scanner. ik heb sane en xsane geinstaleerd en ik heb bij brother de driver voor de scanner gedownload en geinstaleerd wat automatish gebeurd is met GDebi maar ik krijg de scanner niet in actie. Ik werk met linux mint 13 mate.
Is er iemand die mij kan helpen.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
DC80

Re: scanner

Post by DC80 »

Hoi,

Ik heb er niet zo heel erg veel verstand van maar heb je al eens geprobeerd iets in te scannen? Als je naar Menu > Grafisch > scannen gaat of met Libreoffice? Heeft de computer hem wel herkent? In dat geval kun je hem beter even los koppelen en de computer opnieuw opstarten.

Mocht dit niet werken, bekijk je logboeken eens. Indien je computer naar behoren werkt en er niet veel events zijn dan kun je er achter komen door in een terminal venster dmesg | tail uit te voeren of in syslog kijken.

Meer kan ik niet voor je doen helaas. misschien dat iemand anders nog iets weet. Een andere hint zou zijn google of de helpdesk van de fabriekant.

Met vriendelijke groet,

DC80
rogierjozef

SCANNER SOLVED

Post by rogierjozef »

Voor DC80

Bedankt voor de hulp. Ik heb uw raad gevolgd en op google rondgekeken en heb VUESCAN ontdekt. Ik heb dit programma kunnen afhalen en installeren en alles werkt primma nu.Ik heb eerst wel wine moeten installeren.Het programma werkt zowel op LINUX WINDOWS EN MAC. Nogmaals bedankt voor de hulp.
Groeten van jozef
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”