Search found 10 matches

by si_kabayan
Fri Dec 18, 2015 4:18 am
Forum: Tutorials
Topic: Boot LinuxMint 17.3 ISO from btrfs filesystem
Replies: 1
Views: 1060

Boot LinuxMint 17.3 ISO from btrfs filesystem

Perhaps it's a bug, but I have no knowledge of submitting a bug report, so here it's a tutorial instead. Long story short, I'm using btrfs as the filesystem and used to use GRUB2 to boot ISO straight from SSD. But LinuxMint 17.3 MATE stuck in the middle of ISO boot and dumped to initramfs. Initramfs...
by si_kabayan
Wed Jul 10, 2013 6:35 pm
Forum: Bahasa Indonesia (Indonesian)
Topic: pengguna baru linux mint 15 olivia cinnamon
Replies: 11
Views: 8138

Re: pengguna baru linux mint 15 olivia cinnamon

Hanya sekilas menjajal Olivia.
Yang paling saya tidak suka adalah breadcrumb Nemo tidak mematuhi tema. Jadi jika kita berganti tema tampilannya akan tetap dan tidak mengikuti tema.
by si_kabayan
Wed Jul 10, 2013 6:29 pm
Forum: Bahasa Indonesia (Indonesian)
Topic: Panduan Pengguna Linux Mint 13
Replies: 6
Views: 4444

Re: Panduan Pengguna Linux Mint 13

Keren, udah ada subforum Indonesia di sini :D kemarin-kemarin, kalo mau ke forum mint bahasa Indonesia masih di forum.linux.or.id :D Semoga makin banyak orang ID yang termudahkan dengan adanya subforum ini :D lama nggak login , tahu2 ada forum bahasa indonesia :D sekarang tinggal diramaikan forumny...
by si_kabayan
Wed Jul 10, 2013 6:26 pm
Forum: Bahasa Indonesia (Indonesian)
Topic: mempercantik tampilan linux mint 15 olivia
Replies: 2
Views: 5325

Re: mempercantik tampilan linux mint 15 olivia

Adalah kebiasaan buruk memberikan perintah untuk mengunduh berkas dari sumber yang tidak jelas. Tautan yang diringkaskan saya golongkan sebagai sumber tidak jelas, tentunya OP bermaksud baik, namun bagaimana jika karena sesuatu hal tautan tersebut ternyata (berubah) merujuk script yang merusak sist...
by si_kabayan
Wed Jun 05, 2013 10:15 pm
Forum: Bahasa Indonesia (Indonesian)
Topic: pengguna baru linux mint 15 olivia cinnamon
Replies: 11
Views: 8138

Re: pengguna baru linux mint 15 olivia cinnamon

Saya belum mencoba LM15. Sejauh ini LM cukup menyenangkan kecuali MDM dan tema desktop-nya.
by si_kabayan
Wed Jun 05, 2013 10:12 pm
Forum: Bahasa Indonesia (Indonesian)
Topic: Tentang Linux MINT 15 Olivia
Replies: 10
Views: 5601

Re: Tentang Linux MINT 15 Olivia

ane belum coba yang lain gan.. baru pertama pake linux n pake yang mint 15 mate. waktu download sih tulisane gitu... :lol: :lol: :lol: kalo mau mempercantik tampilan gimana caranya gan ada yang mau kasih tau gak..?? :?: :?: :roll: Mempercantik tampilan umumnya dengan menyunting tema GTK dan tema Ci...
by si_kabayan
Thu Mar 14, 2013 9:52 pm
Forum: Bahasa Indonesia (Indonesian)
Topic: Panduan Pengguna Linux Mint 13
Replies: 6
Views: 4444

Re: Linux Mint 13 Panduan Pengguna

xenopeek
Thanx :) and the title is supossed to be Panduan Pengguna Linux Mint 13

andyonline
Ente mesti tanggung jawab buat ngeramein nih subforum :D
by si_kabayan
Sun Feb 10, 2013 6:50 pm
Forum: LMDE 1 Archive
Topic: [SOLVED] ''(unknown IPP tag)' and cannot be edited.
Replies: 4
Views: 4143

Re: [SOLVED] ''(unknown IPP tag)' and cannot be edited.

I had the same problem with HP printers and installin cups-bsd does not solve the probem. For now I always accessing CUPS via the web browser:
  1. open the web browser
  2. go to localhost:631/
  3. click the Administration tab
by si_kabayan
Sun Feb 10, 2013 6:34 pm
Forum: Translations
Topic: Indonesian translation for the Linux Mint Official Guide 13
Replies: 3
Views: 5441

Re: Indonesian translation for the Linux Mint Official Guide

You're welcome :)
I think Linux Mint need a more up to date and more complete guides :wink:
by si_kabayan
Thu Feb 07, 2013 10:31 pm
Forum: Translations
Topic: Indonesian translation for the Linux Mint Official Guide 13
Replies: 3
Views: 5441

Indonesian translation for the Linux Mint Official Guide 13

Hi, apa kabar? :)

I have translated the Linux Mint Official Guide to the Indonesian Language.
Here's the file: http://dl.dropbox.com/u/89659040/bahasa ... a_13.0.odt.

Some items (such as pictures and technical terms) are still in English.

Thanx :)

Go to advanced search