Linux Mint 18.2 “Sonya” KDE – BETA Release

Releases and other announcements.
Please don't post support questions here
Forum rules
Section reserved for the team. You can reply to announcements here but not post new topics. Do not add support questions to threads here, use the appropriate support forum instead.
Post Reply
User avatar
clem
Level 12
Level 12
Posts: 4303
Joined: Wed Nov 15, 2006 8:34 am
Contact:

Linux Mint 18.2 “Sonya” KDE – BETA Release

Post by clem »

Image
simonsaysthis
Level 2
Level 2
Posts: 59
Joined: Sun Jun 11, 2017 1:39 pm
Location: Pforzheim, Germany

Re: Linux Mint 18.2 “Sonya” KDE – BETA Release

Post by simonsaysthis »

I only recently tried out KDE on Mint. This is a very nice distro with beatiful font rendering and great visual consistency. Well done! Really tempted to use this LTS Plasma version over some other distros for my Plasma fix.
User avatar
jibel
Level 2
Level 2
Posts: 98
Joined: Thu Feb 14, 2013 2:04 am
Location: bruxelles
Contact:

Re: Linux Mint 18.2 “Sonya” KDE – BETA Release

Post by jibel »

Bonjour ,
J'ai essayé de faire une MàJ de la 17.3 ===>18 merci de me dire si c'est sans probleme? :D
Toutes fautes d'orthographe de syntaxe sont la propriété intellectuelle de l'auteur, elles peuvent être modifiées corrigées surtout a améliorées sans l'accord du susdit. Voyager Mint 19.2,HD4 tera 1 ext 500Go Almanet Dolys
o-l-d

Re: Linux Mint 18.2 “Sonya” KDE – BETA Release

Post by o-l-d »

jibel wrote:Bonjour ,
J'ai essayé de faire une MàJ de la 17.3 ===>18 merci de me dire si c'est sans probleme? :D

Vous ne pouvez pas mettre à jour de Mint 17.3 à 18. Les différences entre KDE 4 et Plasma 5 permettent de sauvegarder vos données et de faire une nouvelle installation. Il n'est pas possible de mettre à niveau Linux Mint 17.3 KDE (cette édition utilise Plasma 5 et cela est considéré comme un autre bureau).

http://blog.linuxmint.com/?p=3092
User avatar
jibel
Level 2
Level 2
Posts: 98
Joined: Thu Feb 14, 2013 2:04 am
Location: bruxelles
Contact:

Re: Linux Mint 18.2 “Sonya” KDE – BETA Release

Post by jibel »

o-l-d wrote:
jibel wrote:Bonjour ,
J'ai essayé de faire une MàJ de la 17.3 ===>18 merci de me dire si c'est sans probleme? :D

Vous ne pouvez pas mettre à jour de Mint 17.3 à 18. Les différences entre KDE 4 et Plasma 5 permettent de sauvegarder vos données et de faire une nouvelle installation. Il n'est pas possible de mettre à niveau Linux Mint 17.3 KDE (cette édition utilise Plasma 5 et cela est considéré comme un autre bureau).

http://blog.linuxmint.com/?p=3092
Merci je m'en doutais un peu , tant pis, je conserverais linuxmint KDE plasma 4, cordialement jibel :D
Toutes fautes d'orthographe de syntaxe sont la propriété intellectuelle de l'auteur, elles peuvent être modifiées corrigées surtout a améliorées sans l'accord du susdit. Voyager Mint 19.2,HD4 tera 1 ext 500Go Almanet Dolys
MeatHelmet

Re: Linux Mint 18.2 “Sonya” KDE – BETA Release

Post by MeatHelmet »

I was looking at some of the release notes and noticed that root is now locked by default. Is root still accessible with the "su -" command or does root now have to be unlocked? Assuming the latter, is root still unlockable in the same way it is now done with Ubuntu?

[Edit]: There was something I forgot to mention. I'm currently running Linux Mint 18.1 KDE. Will root remain unlocked if I upgrade, or will I have to unlock it? Will my current /etc/ssh/sshd_config be untouched or will I have to re-edit it to match my current preferences?
o-l-d

Re: Linux Mint 18.2 “Sonya” KDE – BETA Release

Post by o-l-d »

If you read the release notes in full there are details on how to sudo as root. "The root account is now locked by default. You can use sudo with your own password to become root with "sudo -i"." I am sure this will become an easy adaptation to do things as root. :D
Post Reply

Return to “Releases & Announcements”