AMD driver issues on LMDE 2

Questions about hardware and drivers
Forum rules
Before you post please read how to get help

LMDE 2 support ends on 1-1-2019
Post Reply
cd34500
Level 1
Level 1

AMD driver issues on LMDE 2

Post by cd34500 » Wed Sep 09, 2015 11:15 am

Good day and hello everyone, I have a big problem on the distribution install "LMDE Betsy Cinnamon x64" my type of machine configuration prototype Brand: MS-7693 (FX-8350 8-core CPU (4GHz) AMDR7260X x2GPU MSI) Driver to recommend AMD v15.7-1 my PC but this driver is not part of the distribution so I did a search and I found debian testing packages (Stretch) and X Window System software I downloaded all the dependencies and have them be built before installing the drivers fglrx_15.7-1, until all the graphics desktop and other can operate at near well. I made the last updated recommended without there was a problem and the opening of the session user I see a message telling me I'm not allowed to use this driver version and since I have not login access at the desktop or at the console. I want to know if it is possible to recover and how, I thank you in advance for your help.
En Français:
Bonjour et bonjour à tous, je suis un gros problème sur la distribution installer "x64 LMDE Betsy Cinnamon " mon type de configuration de la machine prototype Marque: MS-7693 (FX-8350 8-core (4GHz) AMDR7260X x2GPU MSI) Pilote de recommander AMD v15.7-1 mon PC, mais ce pilote ne fait pas partie de la distribution, donc je fait une recherche et je trouve le test des paquets debian (extensible) et le système X Window logiciel que je téléchargé toutes les dépendances et les ai être construit avant d'installer les pilotes fglrx_15.7-1, jusqu'à ce que tout le bureau graphique et d'autres peuvent fonctionner à proximité ainsi. Je fis la dernière mise à jour recommandée sans qu'il y avait un problème et l'ouverture de l'utilisateur de la session, je vois un message me disant que je ne suis pas autorisé à utiliser cette version du pilote et depuis que je ne l'ai pas accès de connexion à l'ordinateur de bureau ou à la console. Je veux savoir s'il est possible de récupérer et comment, je vous remercie d'avance pour votre aide.

Post Reply

Return to “Hardware Support”