[OPGELOST] Mint start niet meer door na update

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

petgil
Level 1
Level 1

[OPGELOST] Mint start niet meer door na update

Postby petgil » Fri Jul 14, 2017 4:21 pm

Hallo allemaal, ik gebruik al een tijdje Linux Mint 18.1 op een dual boot met Win10.
Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt totdat ik een update gedaan heb van Mint 18.1 naar 18.2.
Nadat de update voltooid is start Mint 18.2 niet meer door.
Dwz; Het mint logo met de 4 bolletjes er onder verschijnt maar verdwijnt direct weer waarna alleen de 4 bolletjes verschijnen en het zaakje niet meer verder start.
Ik heb al op het net naar een oplossing gezocht maar van al wat ik tot nu toe gevonden en geprobeerd heb heeft niets tot een oplossing geleid.
Als ik in recovery mode opstart dan kan ik niets installeren of zo want hij gaat altijd naar de Ubuntu Xenial repository en zegt dan dat deze Mint versie niet geupdate kan worden vanaf de Ubuntu Xenial repository.
Elke hulp die ertoe leidt mijn systeem weer vlot te krijgen is van harte welkom.
Graag stap voor stap en op een eenvoudige mannier uitgelegd want ik ben echt geen kei.
Alvast bedankt

Dijilé Phil
Level 1
Level 1

Re: Mint start niet meer door na update

Postby Dijilé Phil » Sun Jul 16, 2017 9:53 am

beste ,

allereerst verbaast het me dat je op deze topic nog geen reactie gekregen hebt ?

ben dan ook uit pure curiositeit wat gaan googlelen om trachten uit te vissen wat dit probleem veroorzaakt en hoe het te verhelpen

helaas ben ik , net als jij waarschijnlijk ? , enkel uitgekomen op verhalen waar je om ze te begrijpen niet alleen maar best het engels als moedertaal hebt maar ook nog een master op master op master in Linux ( ... Ubuntu ? ) voor nodig hebt

mocht je het engels voldoende beheersen , adviseer ik je van deze topic te verplaatsen naar het engelse forum

succes

mvg
Philippe
Asus X751LAV ( 18.2 Sonya Cinnamon ) / Asus X75VD ( 18.2 Sonya Mate ) / Asus R752L ( windows 10 )

Dijilé Phil
Level 1
Level 1

Postby Dijilé Phil » Sun Jul 16, 2017 10:17 pm

een alternatief is misschien van het onderwerp van je topic te wijzigen in :

" Mint in dual boot met Windows start niet meer door na update "

stelt het probleem duidelijker en verhoogt mogelijk de kans dat dit probleem bij onze masters op master in Linux ( Ubuntu ? ) belletjes doet rinkelen en concrete reacties uitlokt ?

groetjes
Philippe
Asus X751LAV ( 18.2 Sonya Cinnamon ) / Asus X75VD ( 18.2 Sonya Mate ) / Asus R752L ( windows 10 )

petgil
Level 1
Level 1

Postby petgil » Mon Jul 17, 2017 12:40 pm

Hallo Philippe, heel hartelijk bedankt voor de moeite.
Ik had hiervoor ook een topic in het Engelstalig forum.
Had daar een paar reacties gekregen maar niets wat ik zelf nog niet wist of op het net gevonden had.
Echter bracht dit alles geen soelaas.
Ik heb een nieuwe installtie from the scratch gedaan en nu werkt weer alles naar behoren. :D

Return to “Nederlands (Dutch)”