Linux (mint) op een Samsung J3

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
User avatar
Koentje
Level 7
Level 7
Posts: 1548
Joined: Tue Jan 04, 2022 6:23 pm
Location: Netherlands

Linux (mint) op een Samsung J3

Post by Koentje »

Is iemand bekend met een goed werkende Linux versie die op een Samsung Galaxy J3 kan werken?

Ik ben al een tijdje aan het spelen met een J3 als bewakings camera en heb dat nu draaien op Resurrection Remix rom, maar de beste app die ik kan vinden voor android, webcamera, vraagt nogal wat van de accu en het toestel word ontzettend traag. Ik heb de rom redelijk kaal geplukt, maar deze begint nu soms nukken te krijgen. Android kaalplukken is een ramp, alles is wel met elkaar verbonden. Vandaar dat ik het eens met Linux wil gaan proberen. Bellen, smssen, cell network, bluetooth, geluid etc hoeft allemaal niet 100% te werken. Belangrijkste is dat netwerk/wifi goed draait en de camera functies werken!

edit: En liever niet over android, maar zelfstandig.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16226
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Linux (mint) op een Samsung J3

Post by Moem »

In ieder geval is er voor jouw Samsung geen versie van Ubuntu Touch. En een gewone Linux distro draait niet op een smartfoon.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
User avatar
Koentje
Level 7
Level 7
Posts: 1548
Joined: Tue Jan 04, 2022 6:23 pm
Location: Netherlands

Re: Linux (mint) op een Samsung J3

Post by Koentje »

Ik zat net toevallig op dat forum te kijken en zag je naam voorbij komen! Of het is iemand met de zelfde naam en avatar? ;)

Maar ik kon al weinig vinden toen ik op J3 of 320FN zocht.. ben ook bang dat er, qua Linux, weinig te vinden is voor deze phone. Jammer want ik heb er hier 3 liggen om mee te spelen, waarvan 1 al als ipcamera dient, echter met te veel android nukken.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16226
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Linux (mint) op een Samsung J3

Post by Moem »

Koentje wrote: Sun Jan 16, 2022 3:38 pm Ik zat net toevallig op dat forum te kijken en zag je naam voorbij komen!
Ja, correct!

Tja, Linux op smartfoons is nog niet echt iets algemeens, en er zijn maar een paar opties, elk met hun eigen lijstje met geschikte toestellen. Je moet het maar net treffen.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”