[Solved] kfind?

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Post Reply
duckduckgo66
Level 4
Level 4

[Solved] kfind?

Post by duckduckgo66 »

Hallo allemaal,

Ik heb van de week via de Software Manager het tooltje kfind geinstalleerd, ik kan alleen na installeren kfind nergens vinden. Open ik een terminal en tik daar kfind in dan loppt het programmatje wel.

Hoe kan dit? Ik heb ook de PC opnieuw opgestart om te kijken of ik kfind kan vinden.

Hoe nu verder?

Hartelijk dank voor het meedenken.
Last edited by duckduckgo66 on Fri Sep 30, 2022 4:48 pm, edited 1 time in total.
xenopeek
Level 25
Level 25

Re: kfind?

Post by xenopeek »

kfind is voor KDE gemaakt en in het opstart menu wordt het verborgen tenzij je KDE gebruikt. Waarom weet ik niet, want het werkt blijkbaar prima voor je. Dat het verborgen wordt tenzij je KDE gebruikt kan je uitschakelen.

Voer in een terminal deze twee opdrachten uit en dat zou het moeten oplossen:

Code: Select all

mkdir -p ~/.local/share/applications/
grep -v 'OnlyShowIn' /usr/share/applications/org.kde.kfind.desktop > ~/.local/share/applications/org.kde.kfind.desktop
De eerste opdracht maakt even zeker dat de benodigde folder bestaat. De tweede opdracht maakt een kopie van het kfind opstart menu voor jouw gebruiker waar het niet verborgen wordt.

Een paar seconden daarna zou kfind in het menu te vinden moeten zijn. Anders even uitloggen en weer inloggen.
Image
duckduckgo66
Level 4
Level 4

Re: kfind?

Post by duckduckgo66 »

xenopeek wrote:
Fri Sep 30, 2022 4:06 am
kfind is voor KDE gemaakt en in het opstart menu wordt het verborgen tenzij je KDE gebruikt. Waarom weet ik niet, want het werkt blijkbaar prima voor je. Dat het verborgen wordt tenzij je KDE gebruikt kan je uitschakelen.

Voer in een terminal deze twee opdrachten uit en dat zou het moeten oplossen:

Code: Select all

mkdir -p ~/.local/share/applications/
grep -v 'OnlyShowIn' /usr/share/applications/org.kde.kfind.desktop > ~/.local/share/applications/org.kde.kfind.desktop
De eerste opdracht maakt even zeker dat de benodigde folder bestaat. De tweede opdracht maakt een kopie van het kfind opstart menu voor jouw gebruiker waar het niet verborgen wordt.

Een paar seconden daarna zou kfind in het menu te vinden moeten zijn. Anders even uitloggen en weer inloggen.
Super, het werkt, ongeloofelijk!!!
Post Reply

Return to “Nederlands - Dutch”