OpenOffice 2.1 NL

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
bgort
Level 1
Level 1

OpenOffice 2.1 NL

Post by bgort » Thu Feb 22, 2007 5:53 am

:D Na het uitproberen van ong. 25 Linux-distro's, ben ik tot de conclusie gekomen dat Linux Mint Bianca toch wel het meest geschikt is om mee te werken. Ubuntu is fraai maar net iets te beperkt. In Fedora zit de ergernis dat "computer" en "home" niet van het bureaublad te krijgen is en dat er met bestandbeheer niet vlot te werken is. Met Suse kan ik geen extra HDD aan de praat krijgen. Sowieseo mis ik in alle distro's dat je in bestandsbeheer niet kunt zien welke bestanden of mappen op welke schijf staan. Dat is in XP toch begrijpelijker.
Fraai in Mint is ook dat de Flashplayer werkt. Het menu is fraai, maar ik miste eraan dat je veel gebruikte programma-icons niet van daaruit op het bureaublad kunt slepen. Dankzij een goede tip bleek dit te verhelpen door met rechtsklik op het paneel onderin het icoontje toe te voegen uit Hulpmiddelen Hoofdmenu. Dit is het gangbare Ubuntu-menu, maar wel Mint-look.
Nog fraaier is het feit dat OpenOffice 2.1 Nederlands in Mint Bianca te importeren is. Ik verwijderde rigoreus alle bestanden van OpenOffice. Het menu-item "kantoor" is dan ook weg. Ik downloade een nl-versie en pakte die uit middels dubbelklikken. In de map RPMS op "openoffice.org-debian-menus_2.1-5_all" geklikt waardoor er iets geinstallerd werd. Toen was "kantoor" nog niet terug. Na een reboot werd er gemeld dat er een update beschikbaar was en heb deze geinstalleerd en toen was "kantoor" terug, met een nederlandse OpenOffice 2.1.

ja.folkers
Level 1
Level 1

Post by ja.folkers » Mon Mar 05, 2007 7:43 am

Handige tip - ik zal dat ook eens uit proberen met Open Office.
Is handig als alles Nederlands is.

Jelke
Level 1
Level 1

OpenOffice 2.1 NL

Post by Jelke » Thu Apr 12, 2007 3:40 am

Het is niet nodig om openoffice te deinstalleren.
Je kunt via install software de benodigde language modules (Dutch) opzoeken en installeren. Daarna kun je vanuit openoffice via menuoptie TOOLS, OPTIONS, LANGUAGES de taal aanpassen voor NL. OpenOffice afsluiten, opnieuw starten en voila...... alles is in het nederlands.

Linux Mint is great!! Ik heb een tijdje Ubuntu gebruikt maar miste de plugins voor het afspelen van media. Daarna Freespire geinstalleerd. Werkt redelijk goed maar is in het Engels en gebruikt bovendien KDE. Mijn ervaring met KDE is dat het regelmatig applicaties laat crashen. Met Gnome gebeurt dat nooit. Dus wat mij betreft Gnome.

the_necrocide
Level 2
Level 2

Post by the_necrocide » Mon Jul 09, 2007 8:54 am

Een how to om het officiële nederlandse taalbestand te installeren in Openoffice 2.2 (goegekeurd door ne Nederlandse taalunie)

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11648

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”