draadloos in mint 13

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Hassebas

draadloos in mint 13

Post by Hassebas »

Ben nieuw in de Linux familie, heb een Acer Aspire 1362 met Linux mint 13 en zie geen kans om wifi in te schakelen.
Netwerkbeheer zegt: geen draadloze netwerken gevonden.
Wifi lampje brand wel. Bedraad werkt prima.
Ben een 80er kan iemand desnoods in Jip en Janneke taal mij op weg helpen?

bvd Hassebas
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29606
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: draadloos in mint 13

Post by xenopeek »

We hebben eerst wat meer informatie nodig. Kan je de terminal applicatie via je menu openen en de volgende opdracht daar intypen:

Code: Select all

inxi -Nxz
Dit toont dan wat details over je netwerk chips en drivers. Graag de uitkomst hier delen; zie het Edit (bewerken?) menu van de terminal voor kopieren van tekst.

Ik gebruik Linux altijd in het engels, dus je moet misschien zelf even zoeken naar de dingen die ik noem. Geen idee hoe die vertaald zijn naar het nederlands.
Image
Hassebas

Re: draadloos in mint 13

Post by Hassebas »

xenopeek wrote:We hebben eerst wat meer informatie nodig. Kan je de terminal applicatie via je menu openen en de volgende opdracht daar intypen:

Code: Select all

inxi -Nxz
Dit toont dan wat details over je netwerk chips en drivers. Graag de uitkomst hier delen; zie het Edit (bewerken?) menu van de terminal voor kopieren van tekst.

Ik gebruik Linux altijd in het engels, dus je moet misschien zelf even zoeken naar de dingen die ik noem. Geen idee hoe die vertaald zijn naar het nederlands.
Ik hoop dat ik het goed doe, heb geen idee hoe of ik U moet beantwoorden, heb maar op quote gedrukt.(rechts boven)

Ik heb Uw vraag uitgevoerd
dit is het resultaat:

niek@Aspire ~ $ inxi -Nxz
Network: Card-1: VIA VT6102 [Rhine-II] driver: via-rhine port: 1800 bus-ID: 00:12.0
Card-2: InProComm IPN 2220 802.11g port: 1c00 bus-ID: 00:0a.0
Card-3: Ralink RT5370 Wireless Adapter usb-ID: 148f:5370
niek@Aspire ~ $

In de USB poort heb ik ook een dongel? (Card 3:)geplaatst. Card 2 : kan ik niet plaatsen
Ben zeer benieuwd of U mij kunt helpen.
Hassebas

Re: draadloos in mint 13

Post by Hassebas »

Ik heb een inmiddels stuurprogramma winxp gevonden en geinstallerd (net 2220) wordt nu ook herkend.
Nu wordt er gevraagd of ndiswrapper is geinstallerd.geen idee hoe of dat moet, kan het niet vinden. Alles is in het Engels op internet en dat beheers ik niet zo goed.

Iemand die raad weet?
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”