Panels verdwenen

Dutch Forum

Moderators: xenopeek, Moem

Post Reply
rogerk
Level 1
Level 1

Panels verdwenen

Post by rogerk » Wed Aug 13, 2014 4:02 am

Hallo,

Ik heb Linux mint mate 17 geinstalleerd en ik heb 2 probleempjes

1) Na de installatie heb ik onder bij de desktop een 2de panel toegevoegd. Ook heb ik daar een paar icontjes op gezet. Als ik de computer opnieuw doe opstarten en ik log in dan zijn de icontjes op alle 2 de panels verdwenen en niks werkt meer in mint 17. Ze komen meestal terug na 3 of 4x opnieuw opstarten gisterenavond het probleem dat ze helemaal niet meer terug kwamen ook niet na de 10de keer opnieuw opstarten.

2) Op de onderste panel heb ik Windows switcher geplaatst met 4 windows. Zodra ik Compiz heb geinstalleerd blijft er maar eentje over en ik kan er ook geen meer bij zetten.

Hopelijk zijn voor deze problemen oplossingen te vinden :D

Kalyk
Level 5
Level 5

Re: Panels verdwenen

Post by Kalyk » Tue Aug 26, 2014 2:07 pm

Is er een reden waarom je zowel de dubbele onderbalk als Compiz hebt geïnstalleerd?
Met name installatie van Compiz is vrij ingrijpend en daarmee wijk je redelijk af van de Mate-standaard.
Ik zou gewoon opnieuw installeren, als je van effecten houdt dan misschien toch eens naar Cinnamon kijken?
Add (Solved) to the topic-title of the first post when appropriate so others know they might find a solution here.

Hendrick
Level 2
Level 2

Post by Hendrick » Tue Aug 26, 2014 7:54 pm

Weet je zeker dat je verder wilt gaan met MATE? Over het algemeen is die desktop nogal saai en ouderwets. Misschien eens kijken naar Cinnamon of Xfce.
Linux Mint 17.3 Xfce

nomko
Level 10
Level 10

Post by nomko » Wed Aug 27, 2014 3:36 am

Hendrick wrote:Weet je zeker dat je verder wilt gaan met MATE? Over het algemeen is die desktop nogal saai en ouderwets. Misschien eens kijken naar Cinnamon of Xfce.
Saai en ouderwets..... Misschien als je houdt van kerstversiering op jouw desktop... Maar als je een wat oudere computer/laptop hebt en je wilt toch een besturingssysteem die gebruik maakt van de laatste pakketten dan is MATE een perfecte vervanger! Al ziet de desktop er misschien wat eemvoudig en ouderwets uit, het gaat tenslotte om wat er "zich onder de motorkap" bevindt! ;)
rogerk wrote:Zodra ik Compiz heb geinstalleerd
Uit eigen ervaring kan ik je melden dat Compiz bij mij mijn hele Mint 17 MATE installatie haast om zeep helpte... Veel effecten hadden geen...tjah...effect... Verder kreeg ik allerlei rare bij-effecten.... Dus nee, Compiz + MATE is voor mij geen ideale combinatie meer!

Ik heb ook geziend at het verplaatsen van de menubalk van de onderkant naar de bovenkant ook een vreemde effect heeft op het uiterlijk van de menu. Ipv. een egale kleur komen er dan allerlei blokmotieven tevoorschijn... Wel erg vreemd, end at terwijl ik mATE beter configureerbaar vind dan Cinnamon.

Maar goed, ik zoek het wel verder uit met mijn installatie.

Hendrick
Level 2
Level 2

Post by Hendrick » Wed Aug 27, 2014 4:55 am

Ieder z'n mening uiteraard, maar met kerstversiering heeft het niks te maken. Op mijn desktop (6 jaar oud) heb ik zowel
MATE als Xfce gehad. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Xfce, want bij het uiterlijk van MATE viel ik zowat in slaap. Tevens
bleek Xfce de perfecte vervanger van Windows-XP. Op twee andere computers heb ik zowel Xfce en Cinnamon.

Hendrick / Amsterdam
Linux Mint 17.3 Xfce

nomko
Level 10
Level 10

Post by nomko » Wed Aug 27, 2014 5:35 am

Hendrick wrote:Ieder z'n mening uiteraard, maar met kerstversiering heeft het niks te maken.
Je neemt het wel erg teveel serieus zeg....Het is maar een uitdrukking....
En met "kerstversiering" heeft een keuze voor een desktop zeker wel iets te maken! Probeer de laatste KDE maar es te draaien op een 6-jaar oud systeem met weinig geheugen......
Hendrick wrote: Op mijn desktop (6 jaar oud) heb ik zowel MATE als Xfce gehad. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Xfce, want bij het uiterlijk van MATE viel ik zowat in slaap.
Dat is jouw eigen persoonlijke keuze! En eerlijk gezegd viel er uit jouw eerste post niet op te makend at jij een 6 jaar oude pc hebt...wel relevant als je iets te melden hebt uiteraard!
Hendrick wrote: Tevens bleek Xfce de perfecte vervanger van Windows-XP. Op twee andere computers heb ik zowel Xfce en Cinnamon.
Xfce is inderdaad een goede vervanger. Net zoals LXDE en MATE en Cinnamon en KDE. Keuze voor een desktop is vaak ook een persoonlijke keuze gebonden aan de specificaties van jouw systeem.

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”