Cinnamon 2.4.1 of ouder

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Geert Verbeke

Cinnamon 2.4.1 of ouder

Post by Geert Verbeke »

Ik heb hier een probleem met cinnamon 2.4.1 of met de 2.2 had ik ook al hetzelfde probleem.
Het zou de bedoeling zijn om een multiseat te maken om te gebruiken in een school, wij hebben op onze school al een multiseat staan met Linux Mint 17 (Mate) en dit werkt perfect. Alleen is het zo dat die Mate niet echt in de smaak valt bij de ferwente Windows gebruikers. Daarom zou ik graag deze multiseat bijwerken naar Cinnamon, maar helaas crasht Cinnamon altijd bij het starten.
Dus ik installeer eigenlijk gewoon linux mint 17 (64-bit) cinnamon, doe alle updates, doe ook de kernelupdate, installeer de nvidia-drivers,.. So far so good alles werkt en ik heb cinnamon in dual-view (dus breedbeeld over 2 schermen). Als ik dan via nvidia-settings zorg dat ik bij het tweede scherm configuration "new x screen" zet en reboot loopt het mis. Bij het starten van cinnamon crasht deze en doet hij iets van veilige modus. Alleen ben je met deze veilige modus niets.
Als je dan xorg.conf wist, gaat alles terug goed, als je deze dan als uitgebreid bureaublad zet ook, alleen bij "new x screen" crasht het. (eigenlijk is die "new x screen" dat u gewoon een kloon hebt van het eerste scherm).
Ik had dit ook al geprobeerd met cinnamon 2.2.x -> zelfde probleem. (ik had dit toen ook al eens gepost maar geen antwoord).
Oudere / nieuwere drivers van nvidia heb ik ook al geprobeerd, zelfde resultaat.
andere kernel versies, zelfde resultaat
Nu dacht ik eigenlijk dat deze bug ging opgelost zijn met de 2.4 versie maar helaas ook terug zelfde resultaat.
Ik dacht eerst ook dat er een fout in m'n xorg.conf stond maar met kde of mate gaat wel alles perfect.

Heeft er iemand een idee hou ik deze kan oplossen of weet er iemand waar ik dit probleem kan voorleggen of kan raporteren aan cinnamon ?

PS. niet te moeilijk want ik ben gewoon ICT-coordinator in een school en geen computernerd.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
mach50

Re: Cinnamon 2.4.1 of ouder

Post by mach50 »

Wat bedoel je met een multiseat ?
Ik gebruik op linux mint cinnamon de laatste versie een triple screen , breedscreen en het is dan nog eens verbonden met een lg 51inch flatscreen over rgb verbinding en bij mij crasht niets verre van , maar wat bedoel je met een multiseats ... :roll:
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”