Terug van linux mint 17.1 naar 17

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
lin4you

Terug van linux mint 17.1 naar 17

Post by lin4you »

Hallo,
het lijkt erop dat sinds ik een upgrade gedaan heb naar 17.1 ik problemen heb met amule 2.3.1. Dit programma bevriest na een bepaalde periode wat ie voor die tijd nooit deed.
Ik zoek me wild naar een beschrijving om te downgraden maar kom er niet echt uit.

Een zoekende noob.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Bolle1961
Level 5
Level 5
Posts: 888
Joined: Tue Jun 29, 2010 12:59 pm

Re: Terug van linux mint 17.1 naar 17

Post by Bolle1961 »

Downgraden kan niet, je zal dan een nieuwe install moeten doen
nomko

Re: Terug van linux mint 17.1 naar 17

Post by nomko »

lin4you wrote:Hallo,
het lijkt erop dat sinds ik een upgrade gedaan heb naar 17.1 ik problemen heb met amule 2.3.1. Dit programma bevriest na een bepaalde periode wat ie voor die tijd nooit deed.
Ik zoek me wild naar een beschrijving om te downgraden maar kom er niet echt uit.

Een zoekende noob.

Om te weten te komen wat er precies aan de hand is kan je het volgende doen voor ons:
  • open een terminal venster
  • in de terminal venster start je amule op door gewoon amule in te typen
  • laat amule een tijdje lopen en als ie weer vastloopt, kopieer alle inhoud in de terminalvenster en plak het hier
Waarom dit doen? Een terminal venster laat meer meldingen zien dan zo'n "standaard" pop-up venstertje of in jouw geval als een programma bevriest.
lin4you

Re: Terug van linux mint 17.1 naar 17

Post by lin4you »

(amule:6009): Gtk-CRITICAL **: IA__gtk_widget_get_direction: assertion 'GTK_IS_WIDGET (widget)' failed

Die tekst is het enige wat er voorbij komt, overigens heb ik het probleem wrom amule bevroor onder controle. Het was zo dat er blijkbaar een paar corrupte temp bestanden geladen werden waardoor amule op z'n kant ging.
En btw. is de cinnamon omgeving het beste,makkelijkste om te gebruiken t.o.v. de anderen? KDE, mate xfce e.d. Ik probeer zoveel mogelijk in linux te blijven en niet terug te zakken naar win7 waarmee ik een dual heb. Ooit, tijd geleden, Ubuntu gedaan maar dat was en bleef toendertijd abacadabra voor me.
nomko

Re: Terug van linux mint 17.1 naar 17

Post by nomko »

lin4you wrote:(amule:6009): Gtk-CRITICAL **: IA__gtk_widget_get_direction: assertion 'GTK_IS_WIDGET (widget)' failed

Die tekst is het enige wat er voorbij komt, overigens heb ik het probleem wrom amule bevroor onder controle. Het was zo dat er blijkbaar een paar corrupte temp bestanden geladen werden waardoor amule op z'n kant ging.
Probleem opgelost dus? Mooi dat je het zelf uitgevonden hebt!
lin4you wrote: En btw. is de cinnamon omgeving het beste,makkelijkste om te gebruiken t.o.v. de anderen? KDE, mate xfce e.d. Ik probeer zoveel mogelijk in linux te blijven en niet terug te zakken naar win7 waarmee ik een dual heb. Ooit, tijd geleden, Ubuntu gedaan maar dat was en bleef toendertijd abacadabra voor me.
Hier graag een andere topic van maken. Anders krijg je 2 onderwerpen door elkaar heen en dat werkt verwarrend ;)
Met een aparte topic krijg je veel gerichter antwoorden op je vraag.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”