Upgrade

Dutch Forum

Moderators: xenopeek, Moem

Post Reply
indians
Level 1
Level 1

Upgrade

Post by indians » Tue Feb 17, 2015 4:37 pm

Hallo,

Kan iemand me zeggen aub hoe ik mijn Mint versie Petra kan upgraden naar Qiana heb al verschillende tutorials gezien op YouTube, maar geen enkele heeft me kunnen helpen.

Dank U

Indians

xenopeek
Level 24
Level 24

Re: Upgrade

Post by xenopeek » Tue Feb 17, 2015 4:54 pm

Je vraag heb ik hier naar verplaatst. Graag alleen dit subforum gebruiken voor nederlandse taal; de algemene forums zijn alleen voor engelse taal.

Upgrade van petra naar qiana kan op twee manier:

- schone installatie van qiana, nadat je een backup hebt gemaakt van je persoonlijke bestanden op petra. Dit is de aangeraden methode. De standaard tutorial hiervoor: http://community.linuxmint.com/tutorial/view/2

- upgrade zonder herinstallatie. Hier kleven risico's aan en bot gezegd, als je niet weet hoe dit moet dan heb je ook niet de kennis om eventuele problemen op te lossen--moest je dus eigenlijk maar niet doen. Wil je het wel doen; simpel: vervang in al je apt sources bestanden "petra" door "qiana" en "saucy" door "trusty". Controleer of al je PPA's en overige repositories ook wel qiana of trusty ondersteunen; verwijder ze anders. Daarna refresh je package indexes en doe een dist-upgrade. Risico's die er aan kleven dat je mogelijk tijdens uitvoeren al vastloopt dat de dist-upgrade niet volledig kan uitgevoerd worden vanwege bepaalde software die je hebt geinstalleerd, of dat na uitvoeren Linux Mint niet meer kan opstarten, je niet meer kan inloggen op je account, of dat één of meerdere programma's niet goed meer werken. Allemaal wel van te herstellen. Ongeveer 1 op 5 gebruikers van Ubuntu, waar deze manier van upgraden standaard is, geeft aan zulk soort problemen te hebben bij een upgrade.
Image

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”