Installatie Linux mint 17.1 naast windows 8.1

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Beschuitje

Installatie Linux mint 17.1 naast windows 8.1

Post by Beschuitje »

Ik ben onlangs begonnen te experimenteren ment Linux mint en weet er dus nog niet zoveel van. Ik heb Linux Mint 17.1 op een oude Dell laptop gezet en dat ging vlekkeloos. Ik ben zo enthousiast geworden over Mint, dat ik het ook wil installeren op mijn nieuwe desktop, Náást Windows 8.1. Ik heb snelopstarten in energiebeheer uitgezet en ook secure boost. Tijdens het installeren geeft de installatiedisk aan dat het geen besturingssysteem kan vinden. Wat kan ik nu het beste doen? Graag een niet te techisch antwoord. Ik ben wel handig, maar geen techneut.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
orvqol

Re: Installatie Linux mint 17.1 naast windows 8.1

Post by orvqol »

Heb je misschien deze site al gelezen? : https://sites.google.com/site/computertip/reserve-10
Echter, je hebt een nieuwe desktop, waarom niet gewoon problemen vermijden door het plaatsen van een extra harde schijf in je desktop (is óók leuk om eens te doen). Vervolgens koppel je voorafgaand aan de installatie van Mint de harde schijf met Windows 8.1 los. Zo is het mijzelf ook gelukt recentelijk.
Succces!
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”