Citrix Reciever en Java

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
DEESSE

Citrix Reciever en Java

Post by DEESSE »

Om op mijn werk in te loggen heb ik Citrix Reciever en Java nodig
Van de Citrix-site heb ik “Debian pakkage Receiver for Linux Web client (x86) 32 bit” gedownload en geïnstalleerd.
Via Firefox – instellingen –…...
… in tab add ons – plug-ins: heb ik Citrix en IcedTea-Web Plugin (using IcedTea-Web 1.5 (1.5-1ubuntu1)) als “altijd activeren” ingesteld.
….in tab beveiliging heb ik de websites van Citrix en mijn werk uitgesloten van pop-up blokker

Alhoewel het opstarten van Citrix omgeving een erg lange opstarttijd kent (meer dan 1 minuut), werkt het inloggen op mijn werk nu prima.

Ik heb begrepen uit een andere forumvraag dat ik door het installeren van Java in Firefox toch een minder gewenst veiligheidsrisico introduceer.

Kan iemand mij adviseren hoe ik nu toch mijn instellingen zo veilig mogelijk maak.

Wat heb ik gedaan:
– firejail aangezet
– extensie QuickJava geinstalleerd en aangezet. Waardoor ik Java en Flash gemakkelijk uit kan zetten, of beter alleen aanzetten als ik Citrix nodig heb.

Bij voorbaat dank.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
erikapekop

Re: Citrix Reciever en Java

Post by erikapekop »

Op mijn werk moet ik ook via Citrix inloggen.
Op mijn Mac is daar een apart programmaatje voor geïnstalleerd. Dit werkte buiten een internetbrowser om.
Misschien kan zoiets ook in Linux, dan beb je hopelijk de javadingen in Firefox niet nodig.

Ik begreep dat sommige riskante toepassingen in Firefox beter in Chrome gedaan kunnen worden, omdat dat op dat vlak beter beveiligd is. Of ging dat over Flash?

Verder kon ik op mijn Mac -met Linux nog niet geprobeerd- niet met Firefox op mijn werk inloggen, wel met Safari, omdat dat meer op Internet Explorer zou lijken. Normaal open ik sites die niet met Firefox willen met Opera. Een optie?
erikapekop

Re: Citrix Reciever en Java

Post by erikapekop »

Geprobeerd om met Mint in te loggen op mijn werkomgeving.

Ik moest hiervoor Citrix receiver installeren: https://www.citrix.nl/downloads/citrix- ... atest.html

Ik kwam een heel eind. Niet met Firefox, wel met Chrome. Maar uiteindelijk werkte het niet omdat mijn werkgever Linux niet ondersteunt:
Er kwam geen certificaat vanuit het netwerk van mijn werk en dat was het probleem.

Ik ben niets tegengekomen van het moeten hebben van Java.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”