Nieuwe Linux gebruiker

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
minyton

Nieuwe Linux gebruiker

Post by minyton »

Hoi ,
Omdat mijn Engels erg beperkt is wil ik mij op het Nederlandse forum even voorstellen als een nieuwe Linux gebruiker.
Mijn naam is Ton. Bijna 73. Diverse hobbyś. Belangrijkste zijn Geocachen, bridgen, fietsen en tuinieren. Ook doe ik mijn eigen borreltje stoken. Hiervoor gebruik ik veel mijn computer om e.e.a op te zoeken en te regelen.
Sinds kort heb ik Linux naast Windows geinstalleerd. Waarom....? In eerste instantie nieuwschierigheid. Maar gaandeweg begin ik te ervaren hoe goed Linux in elkaar zit. Alleen weet ik er te weinig van af. Vaak voel ik me een digibeet.Benamingen en kreten waar ik geen touw aan vast kan knopen.Wat dat betreft is de tijd in mijn nadeel geweest en moet met lede ogen aan zien hoe de kleinkinderen met de PC omgaan.
Misschien kan ik op dit forum zonder schroom aan kloppen als ik weer eens helemaal vast zit. Een lachertje voor velen van jullie maar voor mij een serieus probleem.Met een beetje hulp gaat Linux ook lukken voor mij.
Groeten uit Brabant, Minyton.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Pjotr
Level 24
Level 24
Posts: 20117
Joined: Mon Mar 07, 2011 10:18 am
Location: The Netherlands (Holland) 🇳🇱
Contact:

Re: Nieuwe Linux gebruiker

Post by Pjotr »

minyton wrote:Ook doe ik mijn eigen borreltje stoken.
Klinkt goed.... Wat voor soort is het? :)

Hier vind je veel Nederlandstalige handleidingen voor Linux Mint:
https://sites.google.com/site/computertip/

Tip: een direct-doen-lijstje voor Linux Mint 17.3 Cinnamon:
https://sites.google.com/site/computert ... directdoen

Groet uit de Kempen, Pjotr.

P.S.: als je komma-s wil intikken ( 's ) dan doe je dat zo, met drie achtereenvolgende tikjes: tik op de hoge komma - tik op de spatiebalk - tik op de s.
Last edited by Pjotr on Fri Dec 18, 2015 11:03 am, edited 2 times in total.
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 21.3 Virginia
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.
Charles_NL

Re: Nieuwe Linux gebruiker

Post by Charles_NL »

Welkom!

Zoals je al bemerkt hebt, zijn heel veel sites in het Engels en dat is natuurlijk best logisch.
Heb je de site van Pjotr al gevonden? Daar staat veel info over Linux voor beginners: KLIK
Er zijn wel meer Linux-forums die in het Nederlands zijn, zoals bijvoorbeeld deze

En ja, het is wel even wennen omdat alles net anders werkt of een ander naampje heeft dan onder Windows :)
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16233
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe Linux gebruiker

Post by Moem »

Hoi Ton, welkom!
Natuurlijk kun je hier met je vragen terecht. Stel ze gerust!
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
minyton

Re: Nieuwe Linux gebruiker

Post by minyton »

Beste Pjotr,CHARLES-98 en MOem,
Bedankt voor de snelle reactie. Hiermee blijkt het wel weer geen loze kreet te zijn in het openingsscherm om gerust hulp te vragen als het nodig is. Meer dan dat zelfs. Pjotr leerde mij meteen hoe de 's te typen.Dat lukte mij nooit en ben er dagen mee bezig geweest zonder resultaat.Dat hij dat zag !!!! Ik ga snel de aangegeven links eens bekijken. Daar zullen vast wel meer hints te vinden zijn.
O, ja . Mijn borreltjes zijn hoofdzakelijk Moonshine aangelengt tot 40% en dan is het wodka die gebruikt word om te mixen en roggewhisky.Maar ....strikt als hobby. Groeten Minyton
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”