K3b: DVDs rippen wil maar niet werken

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Veerstryngh Thynner

K3b: DVDs rippen wil maar niet werken

Post by Veerstryngh Thynner »

Hallo allemaal,

Laptop en desktop voeren beide KDE Mint 17 Qiana. Op allebei is eveneens K3b geïnstalleerd (2.02 op de laptop; de desktop-versie weet ik niet). In de praktijk is de laptop echter het meest in gebruik (dagelijks).

Op dit moment ben ik bezig om mijn CDs naar .flac om te zetten. Dat gaat absoluut probleemloos. Maar er wacht nog een flinke stapel DVDs op overschrijving naar .mp4 - en dat wil maar niet lukken. Noch op desktop, noch op laptop. Dat duurt uren, doorgaans, en eindigt steevast met een error message, vlak voordat het einde in zicht is. Die verstrekt eveneens een overzicht van wat er mis ging. Het blijkt echter onmogelijk om dat te kopiëren. En even voor het goede begrip: daar ik niet in Nederland woon is de voertaal van mijn systeem Engels.

Ook dvd:rip, Handbrake, en LIVEs geven niet thuis. De originele K9Copy daarentegen werkte wel naar tevredenheid, op de desktop (maar dat was nog in Ubuntu 12.04 - de voorganger van KDE). En van een echte expert leerde ik dat er in K9Copy-reloaded (de opvolger) structurele fouten zitten die installatie onmogelijk maken. Maar vraag mij niet welke, want dat weet ik echt niet.

Waar ik zelf aan denk, met betrekking tot K3b, is dat ik mogelijk bepaalde dependencies mis. Maar misschien is er wel iets heel anders aan de hand hier. Suggesties voor mogelijke remedies worden dus zeer gewaardeerd. Deze kwestie speelt al geruime tijd, en ik kom er maar niet uit.

Veerstryngh Thynner
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Pjotr
Level 23
Level 23
Posts: 19873
Joined: Mon Mar 07, 2011 10:18 am
Location: The Netherlands (Holland) 🇳🇱
Contact:

Re: K3b: DVDs rippen wil maar niet werken

Post by Pjotr »

Misschien kun je iets met de alternatieven Xfburn en OGMRip, al dan niet in combinatie gebruikt?
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 21.3 Virginia
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.
Veerstryngh Thynner

Re: K3b: DVDs rippen wil maar niet werken

Post by Veerstryngh Thynner »

Dag Pjotr,

Vanmorgen vroeg keek ik nog even naar Xfburn en OGMRip. Mijn eerste indruk was dat beide eerst gecompileerd moeten worden - en daarvan weet ik echt helemaal niks. Maar zojuist bleek dat Xfburn en OGMRip ook in de KDE repo staan.

Voor CD conversie voldoet K3b uitstekend. Maar omzetting van DVD naar mp4-bestand blijft een probleem, met K3b. OGMRip kan dus mogelijk een alternatief zijn

Intussen ook ffmpeg ge-download (zie viewtopic.php?f=47&t=212377&hilit=bombono). Over Bombono werd eveneens lovend gesproken, in die zelfde thread, dus dat ging in 1 moeite door. Maar eerst eens kijken of K3b in combinatie met ffmpeg nu beter wil.

Veerstryngh Thynner
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”