xenopeek wrote:Linux is voor de meeste thuisgebruikers een volwaardig alternatief voor Windows.
Het is eigenlijk het kip-of-het-ei verhaal wat dit betreft.
Komen er meer Linux gebruikers omdat de computerbladen er wat aandacht aan geven, of is juist het omgekeerde het geval?
Voor mij geldt in deze het einde van het XP-tijdperk. Het was toen de keuze voor een gloednieuwe pc met de nieuwste windows-versie of een ander OS voor je trouwe XP-machine. En toen verschenen de eerste artikelen in de bladen over Linux als alternatief.
Overigens, ik kan nog steeds niet gewend raken aan Linux. Het werkt an sich probleemloos, maar ondervind problemen met lettertypen die in mijn beleving niet prettig leesbaar zijn. Maar ook programma's die niet -goed- werken onder Linux. Bijvoorbeeld Teamspeak, daar is een linux-versie van maar er is geen vertaling naar Nederlands beschikbaar voor linux gebruikers. En dat is lastig, voor mij dan toch wel. En SDR (software designed radio) werkt helemaal niet onder linux. Evenals het updaten van het navigatiesysteem, ook dat is er niet voor linux.
Nu kan je wel zeggen dat je voor deze speciefieke gevallen windows kan gebruiken in een VM, maar dat is niet de oplossing. Slechts een noodgreep wat je dan gebruikt. En het werkt moeizaam en omslachtig, zo'n virtual box.