zoek een nieuwe laptop. welke?

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
linuxcar

zoek een nieuwe laptop. welke?

Post by linuxcar »

Hallo
ik ben op zoek naar een laptop met een lange accu duur en waar linux 17.3 of 18 cinnamon op kan worden geïnstalleerd.
Doel van laptop: Beetje rond surfen op het internet en filmpjes bekijken.

Welke raden jullie aan?
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16233
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: zoek een nieuwe laptop. welke?

Post by Moem »

Hoe groot moet/mag het scherm zijn?
Sjouw je er veel mee rond?
Wat is je budget ongeveer?
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
linuxcar

Re: zoek een nieuwe laptop. welke?

Post by linuxcar »

Moem wrote:Hoe groot moet/mag het scherm zijn?
Sjouw je er veel mee rond?
Wat is je budget ongeveer?
beetje rond de 14 inch scherm ofzo.
Nee het is vooral om op de bank ermee te kunnen hangen.
budget? ik weet niet precies wat het aanbod is eigenlijk.
Corrien

Re: zoek een nieuwe laptop. welke?

Post by Corrien »

Ik zou zeggen alles is goed, ik denk dat je een i3 of i5 processor moet hebben en 4 tot 8 Ram. 14 tot 15" scherm. Kijk voor iets met 2 drives, waarvaan 1 een SSD drive is voor je besturing en de andere voor je data. Installeer Linux mint 18.1 en gaan. Prijs 300 tot 400 euro maximaal uitgeven denk ik.

Behalve als je een gamer bent of een echte verslaafde zoals ik dan kan er meer uitgegeven worden.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16233
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: zoek een nieuwe laptop. welke?

Post by Moem »

Corrien wrote:Ik zou zeggen alles is goed, ik denk dat je een i3 of i5 processor moet hebben en 4 tot 8 Ram. 14 tot 15" scherm. Kijk voor iets met 2 drives, waarvaan 1 een SSD drive is voor je besturing en de andere voor je data. Installeer Linux mint 18.1 en gaan. Prijs 300 tot 400 euro maximaal uitgeven denk ik.
Dit klinkt ongelofelijk redelijk. :)

Ik heb nog nooit anders gehad dan gebruikte Thinkpads. Mijn huidige is een X201 met 4 GB RAM. Scherm is iets van 13 inch, en het ding is erg degelijk (en ik sleep er wel veel mee rond). Martkplaats staat er vol mee voor rond de 150 €. Maar als je iets nieuws wilt, en een groter scherm, dan is dit niet je droommachine.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”