Nieuwe Linux Mint gebruiker

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
vdgalex

Nieuwe Linux Mint gebruiker

Post by vdgalex »

Twee weken geleden heb ik Linux Mint geïnstalleerd in Virtual box op een Windows computer. Ben daar zo tevreden over dat ik aan het denken ben om een Refurbished laptop te kopen. Op Remarkt heb ik eentje gevonden met de volgende technische gegevens.

HP ProBook 6450B
CPU: Intel Core i5 520m 2,40GHz
Moederbordchipset: Intel Mobile QM57
Werkgeheugen : 4GB DDR3
Opslagcapaciteit: 250GB Sata
Optische Drive Type: DVD /RW Sata
Schermdiagonaal:14,1"
Verbindingen (I/O): 4x USB 2.0, 1x VGA, 1x , 1x 3,5mm audio + mic
Verbinding (Internet): 1x 1Gbit LAN, Onboard Wi-Fi 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding(WLAN);
Taalindeling: QWERTY

Ik zou er wel voor kiezen om het werkgeheugen te laten upgraden naar 8GB in plaats van 4GB.
Ook zou ik de laptop kopen zonder besturingssysteem. Dus met een lege geformatteerde harde schijf.
Mijn vraag is nu of het me zal lukken om er Linux Mint Cinnamon op te installeren?
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16224
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe Linux Mint gebruiker

Post by Moem »

Hallo, welkom!
vdgalex wrote:Mijn vraag is nu of het me zal lukken om er Linux Mint Cinnamon op te installeren?
Die kans lijkt me heel groot.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Charles_NL

Re: Nieuwe Linux Mint gebruiker

Post by Charles_NL »

Welkom en wat de specs betreft van die laptop, die zijn ruim voldoende voor wat jij wenst.
Meer geheugen is helemaal niet nodig, volgens deze keuzehulp.
vdgalex

Re: Nieuwe Linux Mint gebruiker

Post by vdgalex »

Laptop is ondertussen besteld. Als alles goed gaat zou ik hem morgen in huis moeten hebben. Kan ik gelijk Linux installeren. Als ik hulp voor iets nodig heb roep ik wel eens. :lol:
Corrien

Re: Nieuwe Linux Mint gebruiker

Post by Corrien »

vdgalex wrote:Laptop is ondertussen besteld. Als alles goed gaat zou ik hem morgen in huis moeten hebben. Kan ik gelijk Linux installeren. Als ik hulp voor iets nodig heb roep ik wel eens. :lol:
Veel succes, ik zag er enorm tegenop, maar uiteindelijk toch maar gedaan met geen hulp. Wel na installatie kwamen er enkele vragen en die werden in het forum uitstekend beantwoord.
Ik kan je ook aanraden om de volgende site te proberen voor nadere instructies; https://sites.google.com/site/computertip/Home Dit is echt een aanrader.
vdgalex

Re: Nieuwe Linux Mint gebruiker

Post by vdgalex »

Vorige week zaterdag is mijn laptop toegekomen en heb er meteen Linux Mint op geïnstalleerd. Alles werkt perfect en Linux Mint draait als een zonnetje. Nu probeer ik via Samba bestanden te delen met mijn Windows 10 computer. Maar dat wil niet echt lukken. Op de Linux Mint is Samba geïnstalleerd en geconfigureerd. Tot zover staat alles goed. Maar nu zie ik op de Windows 10 computer mijn gedeelde map niet van de Linux laptop. Ik heb op YouTube al een paar filmpjes bekijken om te kijken hoe ik het moet doen. Maar in het eene filmpje leggen ze het zo uit en in een ander filmpje dan weer anders. Zodat ik niet meer weet hoe ik het nu wel juist moet doen.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”