firefox doet gek met Linux 6?

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
Retrobass
Level 1
Level 1

firefox doet gek met Linux 6?

Post by Retrobass » Tue May 05, 2009 11:03 am

Hallo allemaal, dit is mijn eerste forum topic. Ik gebruik Mint sinds editie 5, en sinds ik Mint 6 Main Edition gebruik, gaat na een paar weken iets mis met Firefox. Ik heb hiervoor al twee keer een her-installatie gedaan van Mint 6, en nu na de 3de keer vond ik het tijd voor een forum topic. Wat gebeurt er? Ineens mis ik de bovenste en onderste "balk" wanneer ik Firefox open; maw, de startbalk onderin is weg, dus geen "menu" knop. De bovenste balk waar je het beeld kan maximaliseren en minimaliseren, is ook weg. deinstallatie, vevolgens herinstallatie van (alleen) Firefox werkt niet, het probleem is alleen opgelost wanneer ik een complete herinstallatie doe van Mint 6. Met Mint 5 heb ik hier nooit last van gehad. Ik ben een gebruiker, geen expert, ben avonden bezig geweest om het zelf op te lossen, helaas........

Weet iemand van jullie hoe dit op te lossen??

midas
Level 4
Level 4

Re: firefox doet gek met Linux 6?

Post by midas » Tue May 05, 2009 3:59 pm

Dag Retrobass, je hebt toevallig geen add-ons gedownload binnen Firefox die iets vreemds doen? Een brak thema misschien? Of een thema dat net niet goed loopt op de allerlaatste versie van Firefox? Sommigen passen zelfs met een trucje thema's uit de Firefox 2 serie toe op de huidige 3 serie. Ikzelf heb eens de add-on 'Hide Menubar' binnengehaald, waardoor in wisselwerking met een andere add-on de complete werkbalk verdween. Dus zo mogelijk eens proberen alle add-ons te verwijderen. Iets anders zou ik niet zo heel snel weten...
Linux Mint 17.3 Cinnamon (64 bits)

Retrobass
Level 1
Level 1

Post by Retrobass » Tue May 05, 2009 4:14 pm

Nee, ik heb niets van add ons gedownload, alleen schiet het me te binnen, dat elke keer dat ik dit had, ik op marktplaats een advertentie had gezet. Ik zou niet weten wat of hoe dit dan zou kunnen, maar toch. Ik zit te twijfelen om (voor de 4de keer!!)weer terug te gaan naar Mint 5, alleen al dat omzetten van mail enzo, drama.

midas
Level 4
Level 4

Post by midas » Wed May 06, 2009 12:00 am

Mmm...verder schakel ik zelf altijd Java uit in Firefox...heb altijd het gevoel dat-ie dan wat beter loopt. En desktop-effecten helemaal uitschakelen. Scheelt ook veel irritatie. De laatste Firefox is versie 3.010 en die is beslist bugvrij. Met eerdere versies ook wel wat kleine probleempjes gehad maar geen verdwijnende menubalken e.d.. Zou trouwens ook geen specifiek Mint-probleem moeten zijn. Heb je al gekeken op het nederlands Ubuntu-forum? Of op dit forum even een engelstalig draadje starten? Veel succes, Midas.

Retrobass
Level 1
Level 1

Post by Retrobass » Wed May 06, 2009 2:47 am

Ik heb nadat ik je reply hebt gelezen de desktop effecten uitgezet: Bingo! Probleem weg, opgelost.
Misschien dat het iets met de beeldkaart is; ik heb een HP Compaq Small Form Factor Pentium 4, met geintegreerde beeldkaart. Die heeft niet zoveel in huis. Met het drukken op [F11] kreeg ik ook weer de balken terug, maar dan niet definitief. Anyway, ik ben weer tevreden nu, dank je wel!

midas
Level 4
Level 4

Post by midas » Wed May 06, 2009 5:54 am

Ja, heb ik ook...goedkopere laptop met ingebouwde videokaart. Vooral als het nVidea of (in mijn geval) een ATI-kaart betreft. Die worden altijd slecht ondersteund in linux. Daarom ook altijd met upgrade naar nieuwe versie (straks Mint 7) eerst na installatie altijd zo kaal mogelijk draaien. Daarna 1 voor 1 wat extra mogelijkheden inschakelen en kijken wat er gebeurd. Maar zonder desktop-effecten valt heel goed te leven hoor. Na een tijdje mis je helemaal niets en blijft je systeem in ieder geval wat sneller...en gevrijwaard van storingen. Veel succes met de nieuwe Mint die er straks aan zit te komen!

Retrobass
Level 1
Level 1

Post by Retrobass » Wed May 06, 2009 2:22 pm

Ja precies, stapje voor stapje. Ik vind het al geweldig zonder de toeters en bellen. Mint 6 is heerlijk "snappy"; klik en het is er. Ik ben ook heel benieuwd wat de nieuwe Mint gaat brengen, maar ook een beetje huiverig of er onvoorziene zaken gaan gebeuren met de computer. Maar over het algemeen kan ik heel, maar dan ook heel weinig verzinnen om NIET te upgraden, Mint is (ik heb al heel wat distro`s geprobeerd...) en blijft op lengten nummer 1 voor mij. Jij ook veel plezier straks met Mint 7!

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”