Updatebeheer

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Charles_NL

Updatebeheer

Post by Charles_NL »

Volgens de welbekende site "computertip" van Pjotr zou Bijwerkbeleid ingesteld dienen te staan op het middelste keuzerondje. Of de bovenste, dat mag ook :)
Zelf heb ik gekozen voor de onderste keuzerondje "Werk altijd alles bij". Updates van niveau 4 en niveau 5 heb ik ook aangevinkt en tot op heden nooit problemen daarmee gekregen. Volgens de site van Pjotr zou mijn keuze onverstandig zijn. Maar met mijn gekozen instelling krijg ik ook updates van de Linux systeemkern.
Ik begrijp de raadgevingen wel die op computertip staan, die site richt zich immers op mensen voor wie Linux nog tamelijk nieuw is. Toch vraag ik me hardop af welke gevolgen het kan hebben wanneer je nooit de Linux systeemkern updated.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Pjotr
Level 24
Level 24
Posts: 20090
Joined: Mon Mar 07, 2011 10:18 am
Location: The Netherlands (Holland) 🇳🇱
Contact:

Re: Updatebeheer

Post by Pjotr »

Charles-98 wrote:Toch vraag ik me hardop af welke gevolgen het kan hebben wanneer je nooit de Linux systeemkern updated.
Dan ben je iets minder veilig. Maar daarentegen zul je nooit last hebben van regressiefouten in nieuwere systeemkernen.

Het is een afweging; wat het verstandigste is, verschilt van geval tot geval. Het is in elk geval niet zwart/wit. Zoals ik hier nader probeer toe te lichten: https://sites.google.com/site/computertip/10

Probleem met "Werk altijd alles bij": die optie maakt foutopsporing (en dus ook hulp) bij regressies een stuk ingewikkelder, want dan zijn bijgewerkte pakketten van niveau 4 gewoon onderdeel van de grote hoop. En ga dan maar eens uitzoeken waar de fout precies heeft gezeten.

Enfin, hee, het is jouw systeem en jij bent de baas. Even goede vrienden hoor; mij boeit het niet wat je kiest. En dat zeg ik niet om vervelend te doen: het boeit me gewoon echt niet. :mrgreen:
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 21.3 Virginia
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”