Linux systeemkern

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Corrien

Linux systeemkern

Post by Corrien »

Er word een nieuwe Systeemkern aangeboden. Is er ervaring met de gevolgen, positief/negatief ?
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16224
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Linux systeemkern

Post by Moem »

Dat hangt heel erg van je hardware af, dus de ervaring van iemand anders is hier zelden nuttig. Twee belangrijke dingen om te weten over systeemkernen:
- Je kiest de te laden kern bij het opstarten, en als je merkt dat een bepaalde kern voor jouw machine slecht geschikt is, kun je bij de volgende herstart kiezen om een eerdere te laden die het wel goed deed en dan de ongeschikte deinstalleren. Er is dus weinig risico aan het uittesten van een nieuwere kern, want je kunt terug.
- Het is verstandig om af en toe via de Update Manager (ik weet niet hoe die in het Nederlands heet) oude en niet meer gebruikte kernen op te ruimen want als het er veel worden gaan ze ruimte innemen. Bewaar daarbij altijd de huidige (natuurlijk) en één vorige die het goed deed.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Charles_NL

Re: Linux systeemkern

Post by Charles_NL »

Moem wrote:- Het is verstandig om af en toe via de Update Manager (ik weet niet hoe die in het Nederlands heet) oude en niet meer gebruikte kernen op te ruimen want als het er veel worden gaan ze ruimte innemen. Bewaar daarbij altijd de huidige (natuurlijk) en één vorige die het goed deed.
In het Nederlands heet het Bijwerkbeheer en dan vervolgens in het menu kiezen voor Tonen-->Linux-systeemkernen.
Hier Linux Mint Mate 18.2 Sonya op een HP notebook van twee jaar oud met actieve systeemkern 4.4.0-101
User avatar
Bolle1961
Level 5
Level 5
Posts: 889
Joined: Tue Jun 29, 2010 12:59 pm

Re: Linux systeemkern

Post by Bolle1961 »

Linux Mint 18.2 MATE x64
Aktief :
4.10.0-40
Geïnstalleerd :
4.10.0-38
4.10.0-37
4.8.0-53
Voorlopig heb ik nog plek zat dus laat ik ze maar staan
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”