Spectre hulp gevraagd?

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
User avatar
Pjotr
Level 23
Level 23
Posts: 19888
Joined: Mon Mar 07, 2011 10:18 am
Location: The Netherlands (Holland) 🇳🇱
Contact:

Re: Spectre hulp gevraagd?

Post by Pjotr »

De CPU-bakker (in jouw geval: AMD) moet het gaan leveren. Wanneer dat gaat gebeuren? Geen idee. Vraag het aan AMD zelf.... :wink:
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 21.3 Virginia
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Spectre hulp gevraagd?

Post by duckduckgo66 »

Hallo, dank voor al je hulp.

P.S. ik zag pas net dat er een tweede pagina was, ik dacht dat alles onder elkaar zou verschijnen.

Hier mag op slotje op indien gewenst want met deze zijn al mijn vragen beantwoord :D
carum carvi

Re: Spectre hulp gevraagd?

Post by carum carvi »

Ik heb een Athlon Amd processor. 10 jaar oud. LinuxMint 18.3 laatste kernel versie met alle updates tot en met level 4.


Is er nu wel of niet een microcode update voor Amd processors beschikbaar via LinuxMint ?
Ik ben nu weer in de war. Duckduckgo wat heb je dan geinstalleerd toen je de update voor de microcode deed?
Amd zegt dat er een microcode update is maar is een beetje vaag over HOE ik die dan moet binnenkrijgen. Volgens mij moet LinuxMint het leveren, toch...?

I
Belangrijkste vraag: kan een microcode update ervoor zorgen dat ik mijn computer NIET meer op kan starten met een live cd waar een nieuwe installatie van linuxmint opstaat? Dat mijn pc dus zeg maar compleet lam is, door zo'n microcode update? Of is het altijd mogelijk om een nieuwe live cd in mijn dvd drive te doen en linuxmint opnieuw te installeren, ook als zo'n microcode update mijn systeem lam legt?
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”