hulp bij Linuxband installeren.

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
petratlove

hulp bij Linuxband installeren.

Post by petratlove »

Hoi die Hoi iedereen.

Ik heb er weer eens last van. Een keer in de zoveel tijd probeer ik linuxband te instaleren op mijn mint computers. Tegen beter weten in omdat ik tot nu toe nog geen site heb weten te vinden die mij dusdanig aan de hand neemt dat het mij lukt. :x

Is er iemand die een beetje ruim in zijn ervaring en vaardigheden zit en die mij zou willen helpen dit programma nou eindelijk eens op mijn pc te krijgen. :D

Zodat ik eindelijk kan stoppen het te blijven proberen. :roll:

enorm bedankt alvast.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29459
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: hulp bij Linuxband installeren.

Post by xenopeek »

Hoewel MMA actief onderhouden lijkt te worden, lijkt LinuxBand sinds 6 jaar een stopgezet project. Ook LeMMA, de andere front-end voor MMA, is stopgezet. Er is zo te zien geen andere MMA front-end maar ik zou denk ik toch eerst naar alternatieven kijken.

Er zijn wel instructies van jaren geleden online te vinden met hoe je LinuxBand vanaf broncode kan compileren. Mogelijk werkt dat vandaag ook nog. Je moet er echter JACK voor installeren en er staat mij bij dat wordt afgeraden om PulseAudio en JACK op dezelfde computer te gebruiken. JACK en PulseAudio zijn beide systemen voor programma's om te interfacen met je audio chip. Linux Mint gebruikt standaard PulseAudio. Ik kan niet overzien wat voor problemen je kan krijgen hierdoor.

Misschien Ubuntu Studio overwegen? Die komt standaard met JACK. En dan daar op MMA installeren en proberen LinuxBand te compileren. https://www.linuxquestions.org/question ... ost5249258

Maar misschien kan iemand anders reageren die meer kennis heeft van JACK gebruiken ipv PulseAudio op Linux Mint.
Image
User avatar
Gruppo Sportivo
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun May 28, 2017 4:14 am
Location: 🇳🇱

Re: hulp bij Linuxband installeren.

Post by Gruppo Sportivo »

Mogelijk kan je m.b.v de onderstaande link iets !!
https://launchpad.net/~wvengen/+archive/ubuntu/music

Betreft een PPA (Personal Package Archive) waar de laatste updates ook al ruim 5 jaar geleden zijn doorgevoerd,dus geen enkele garantie tot een succes.
petratlove

Re: hulp bij Linuxband installeren.

Post by petratlove »

Oeps er was gereageerd. Die heb ik indetussentijd even gemist. Sorry daarvoor. Toch ga ik dtit draadje weer even kicken want het is me nu in zoverre gelukt dat ik linuxband, guitarplayer, en jack op mijn pc heb staan. Alles lijkt te draaien en te doen wat het moet doen en toch heb ik geen geluid. Ik heb het met audacity ook altijd een heel gedoe gevonden om de juiste port/kaart/bron whatever te selecteren. >Wat jammer toch. In princiepe heb ik nu alles om lekker mee vooruit te kunnen met mijn gitaartje en toch hoor ik niets. Wat doe ik nu toch fout.


kan iemand mij alsnog een beetje op weg helpen.

Dank alvast.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”