wachtwoorden en wachtwoorden

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Charles_NL

wachtwoorden en wachtwoorden

Post by Charles_NL »

Beste forumleden,

Normaal gesproken start Linux Mint automatisch op, heb ik ook als zodanig ingesteld. Maar soms doet ie dat niet en ik snap niet waarom. In dat geval dien ik het wachtwoord in te geven. So far so good :)
Echter, na een herstart wordt er ook soms om een wachtwoord gevraagd. Alleen.... het inlogschermpje ziet er geheel anders uit en het ingegeven wachtwoord accepteerd ie niet :shock:
Iemand mogelijk bekend hiermee en weet hopelijk ook hoe dit op te lossen?
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 246
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: wachtwoorden en wachtwoorden

Post by nahjo »

Charles_NL wrote: Mon Jun 18, 2018 4:11 pm Echter, na een herstart wordt er ook soms om een wachtwoord gevraagd. Alleen.... het inlogschermpje ziet er geheel anders uit en het ingegeven wachtwoord accepteerd ie niet :shock:
Een schot uit de heupen want het probleem is mij niet geheel duidelijk maar de 1e reactie bij mij is 'schermvergrendeling' ...
De schermvergrendeling kan geactiveerd zijn en het probleem met het wachtwoord kan dan NumLock status zijn.

gr. Johan
Charles_NL

Re: wachtwoorden en wachtwoorden

Post by Charles_NL »

Nee, het heeft niets van doen met schermbeveiliging.
Het bleek inderdaad de veranderde NumLock status te zijn waardoor het wachtwoord onjuist werd ingegeven. Probleem is dus opgelost.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”