Repositoryś fout

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Repositoryś fout

Post by duckduckgo66 »

Hallo,

Sinds twee dagen krijg ik een update error zie beneden staande link.
Is dit een foutmelding die we allemaal hebben?

Ik heb sinds maanden niks gedaan dus geen repo´s toegevoegd of zo.


https://ibb.co/jaNf89


Wat te doen :?:

Hartelijk dank
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 246
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: Repositoryś fout

Post by nahjo »

Je hebt ooit eens removed.net aan je software bronnen toegevoegd en daar is nu een probleem mee.
This page (removed/) is currently offline.
Als je van die foutmelding af wilt dan in updatebeheer onder bronnen de removed regel verwijderen.

Voor het stukje software dat je via removed hebt geïnstalleerd krijg je via removed dus geen updates meer.

gr. Johan
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Repositoryś fout

Post by duckduckgo66 »

Hallo is het ook veilig om deze regel te verwijderen?
En krijg ik de rest van de update´s ook netjes binnen, nu staat er in de taakbalk namelijk steeds een rood kruisje?


Thanks
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16223
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Repositoryś fout

Post by Moem »

Ja, dat is veilig. Je kunt hem ook uitschakelen zonder hem te verwijderen, en dan later eens zien of het alweer gaat.
De andere updates krijg je na het uitschakelen wel gewoon binnen. In die zin is het dus zelfs veiliger.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 246
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: Repositoryś fout

Post by nahjo »

duckduckgo66 wrote: Thu Aug 09, 2018 9:44 am Hallo is het ook veilig om deze regel te verwijderen?
En krijg ik de rest van de update´s ook netjes binnen, nu staat er in de taakbalk namelijk steeds een rood kruisje?
Volgens mij kan je die PPA ook uitgschakelen (vinkjes weghalen) maar verwideren kan geen kwaad omdat removed niet (meer) in de lucht is. Daarna zou het update wer normaal moeten verlopen.
Welk pakket heb je via removed binnengehaald? Want daarvoor krijg je geen updates meer dus dat is even opletten.

gr. Johan

Edit: gelijke strekking als bericht van Moem dus dan moet het wel zo zijn :D
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Repositoryś fout

Post by duckduckgo66 »

Moem wrote: Thu Aug 09, 2018 9:54 am Ja, dat is veilig. Je kunt hem ook uitschakelen zonder hem te verwijderen, en dan later eens zien of het alweer gaat.
De andere updates krijg je na het uitschakelen wel gewoon binnen. In die zin is het dus zelfs veiliger.

Hallo Moem,

Ik heb gedaan wat je me aanrade, nu is het schildje weer groen.
Vraag waarom ligt de site en repo eruit? M.a.w. moet die normaal niet werken?

Ik doe normaal niks geks met de repo´s of PPA´s dus.......
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16223
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Repositoryś fout

Post by Moem »

Tja, soms ligt er een server plat... er gaat wel eens wat stuk, dat kan altijd gebeuren. De banden van mijn fiets horen ook niet lek te zijn en soms zijn ze dat toch! :wink:
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Repositoryś fout

Post by duckduckgo66 »

Moem wrote: Thu Aug 09, 2018 10:40 am Tja, soms ligt er een server plat... er gaat wel eens wat stuk, dat kan altijd gebeuren. De banden van mijn fiets horen ook niet lek te zijn en soms zijn ze dat toch! :wink:

Hallo, moet ik hem later dan weer aanvinken i.v.m veiligheid?
Hij ligt er immers al een paar dagen uit.


Hebben jullie deze nu ook uitgevinkt of laten julie hem gewoon aanstaan?
M.a.w. wat is het beste?
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16223
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Repositoryś fout

Post by Moem »

duckduckgo66 wrote: Thu Aug 09, 2018 11:03 am moet ik hem later dan weer aanvinken i.v.m veiligheid?
Hij ligt er immers al een paar dagen uit.
Dat hangt er vanaf wat je daar vandaan geinstalleerd hebt.
nahjo wrote: Thu Aug 09, 2018 9:56 am Welk pakket heb je via removed binnengehaald? Want daarvoor krijg je geen updates meer dus dat is even opletten.
Precies die vraag heb ik ook.
duckduckgo66 wrote: Thu Aug 09, 2018 11:03 am Hebben jullie deze nu ook uitgevinkt of laten julie hem gewoon aanstaan?
Nee. Ik heb hem niet in de lijst, dus geen van beide.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Repositoryś fout

Post by duckduckgo66 »

nahjo wrote: Thu Aug 09, 2018 9:56 am Welk pakket heb je via removed binnengehaald? Want daarvoor krijg je geen updates meer dus dat is even opletten.
Hoe kom ik daarachter? Ik doe namelijk niks geks.

https://ibb.co/dxGnO9
https://ibb.co/etkTwU
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 246
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: Repositoryś fout

Post by nahjo »

Die removed is geen staandaard Mint repro. Het kan zijn dat je, via een handleiding voor het installeren van een programma, die repro onbewust hebt toegevoegd. Als je niet meer weet welk programma dat was dan heb je die misschien ook al verwijderd en is die removed blijven hangen.
Verwijderen dus die hap.
gr. Johan
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Repositoryś fout

Post by duckduckgo66 »

nahjo wrote: Thu Aug 09, 2018 1:11 pm Die removed is geen staandaard Mint repro. Het kan zijn dat je, via een handleiding voor het installeren van een programma, die repro onbewust hebt toegevoegd. Als je niet meer weet welk programma dat was dan heb je die misschien ook al verwijderd en is die removed blijven hangen.
Verwijderen dus die hap.
gr. Johan
Hallo, is het zo goed? https://ibb.co/etkTwU
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16223
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Repositoryś fout

Post by Moem »

duckduckgo66 wrote: Thu Aug 09, 2018 1:42 pm Hallo, is het zo goed? https://ibb.co/etkTwU
Zo is het goed (hij is nu uitgeschakeld) maar helemaal verwijderen mag ook.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Repositoryś fout

Post by duckduckgo66 »

Moem wrote: Thu Aug 09, 2018 3:05 pm
duckduckgo66 wrote: Thu Aug 09, 2018 1:42 pm Hallo, is het zo goed? https://ibb.co/etkTwU
Zo is het goed (hij is nu uitgeschakeld) maar helemaal verwijderen mag ook.
OK hartelijk dank dan maar.

Waarvoor staat die repo eigenlijk? Is daar iets van te zeggen?
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16223
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Repositoryś fout

Post by Moem »

Wikipedia zegt oa. "removed is an Ubuntu software portal providing newer versions of software included in Ubuntu, and software that is omitted from the official repositories."
Over welke software het dan specifiek gaat, geen idee. Kennelijk wilde je ooit ergens een nieuwere versie van hebben, of je wilde iets hebben wat niet in de standaard repos zit.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Repositoryś fout

Post by duckduckgo66 »

Moem wrote: Thu Aug 09, 2018 4:03 pm Wikipedia zegt oa. "removed is an Ubuntu software portal providing newer versions of software included in Ubuntu, and software that is omitted from the official repositories."
Over welke software het dan specifiek gaat, geen idee. Kennelijk wilde je ooit ergens een nieuwere versie van hebben, of je wilde iets hebben wat niet in de standaard repos zit.
OK dat is duidelijke taal.
Tot zover is het dan opgelost.

Iedereen heeft dus zijn eigen software, en je kan niet niet zeggen welke software dat precies is, en verder kan het geen kwaad.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”