(SOLVED) Terugvalmodus

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Cellie
Level 3
Level 3
Posts: 111
Joined: Thu Aug 16, 2018 5:52 am

(SOLVED) Terugvalmodus

Post by Cellie »

Hallo,
Ik ben redelijk nieuw in Linux maar gezien mijn 1e ervaringen destijds met mint 14, heb ik de kennis (gebrekkig) weer snel opgepakt. (Ik ben een redelijk goede amateur in windows). Toch heb ik een installatie/opstartprobleem op mijn oude Acer Aspire 5100. Ik wil daar graag linux op draaien.
Gegevens laptop:
Acer Aspire 5100 (64-bit);
ATI Graphics Controller Model: Mobility Radeon Xpress 1100;
Extra geheugen-ingangen o.a. 3 usb-poorten, een SD-kaartslot en een CD/DVD speler/opname;
Memory:2 GB (opgewardeerd);
Harde schijf: 80 GB;
Wlan en Wifi werken.

De USB-poorten worden wel gezien, maar niet herkend of geïnstalleerd tijdens de installatie. Ik heb eerst Mint 19 cinnamon geïnstalleerd en later, na een zoektocht naar een oplossing Mint 18.3 Xfce.
In alle gevallen werken de usb-poorten niet na installatie en krijg ik een melding m.b.t. de terugvalmodus. Overigens wat betekend dat eigenlijk?
Ik heb conform de (Ubuntu) 10 regels het beheer bijgewerkt.
De laptop start nu wel op maar valt steeds terug in de reeds genoemde modus!
Wat betekend dit o.a. voor het verdere gebruik va de pc en wat moet ik ondernemen om de usb-poorten werkend te krijgen?

Alvast dank, Cellie.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 2 times in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Pjotr
Level 24
Level 24
Posts: 20072
Joined: Mon Mar 07, 2011 10:18 am
Location: The Netherlands (Holland) 🇳🇱
Contact:

Re: Terugvalmodus

Post by Pjotr »

Geef hier eens een volledig systeemoverzicht, op de volgende wijze:
https://sites.google.com/site/computertip/inxi
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 21.3 Virginia