xfce scherm schalen

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 246
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

xfce scherm schalen

Post by nahjo »

Nu heb ik Linux Mint 19 Xfce draaien in een virtualbox met een scherm resolutie van 1920x1080 (volledige scherm). Het is voor mij allemaal net iets te klein en dus de vraag of er een mogelijkheid is om te schalen naar 125%. De host heeft deze mogelijkheid wel. Heb al pogingen gedaan met de grootte van de iconen en letter en de resolutie van het scherm maar ben daar niet tevreden over.
Ik heb begrepen dat voor Cinnamon en Mate er tools bestaan maar zijn die er ook voor xfce4?

gr. Johan
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Hendrick
Level 3
Level 3
Posts: 174
Joined: Sun Feb 16, 2014 4:01 pm
Location: Amsterdam

Re: xfce scherm schalen

Post by Hendrick »

Probeer eens Settings, dan Appearance en dan Fonts. Onderaan dat schermpje kun je DPI aanpassen.

Hendrick
Mint Xfce - Mint Cinnamon - Win11 Pro
User avatar
Pjotr
Level 23
Level 23
Posts: 19886
Joined: Mon Mar 07, 2011 10:18 am
Location: The Netherlands (Holland) 🇳🇱
Contact:

Re: xfce scherm schalen

Post by Pjotr »

Hendrick wrote: Sun Sep 02, 2018 5:06 pm Probeer eens Settings, dan Appearance en dan Fonts. Onderaan dat schermpje kun je DPI aanpassen.

Hendrick
Hee, ik doe al die Nederlandse Xfce- en Mintvertalingen niet voor niks, hè.... :lol:
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 21.3 Virginia
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 246
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: xfce scherm schalen

Post by nahjo »

Hendrick wrote: Sun Sep 02, 2018 5:06 pm Probeer eens Settings, dan Appearance en dan Fonts. Onderaan dat schermpje kun je DPI aanpassen.

Hendrick
Dank voor je reactie Hendrick.
Bleef het maar bij via uiterlijk het aanpassen van de DPI. Na die wijziging vond ik dat de iconen op het bureaublad niet in de verhoudingen waren dus via Bureaublad-instellingen de grootte van de iconen aangepast. Tja en toen was de werkbalk nog steeds klein dus via werkbalk voorkeuren ook de grootte van de pixels aangepast. Ook in Firefox mocht ik sleutelen aan layout.css.devPixelsPerPx. Pluspuntje voor Chromium die geen aanpassing nodig heeft.
Ik heb de hoop dat er een tool is die het bovenstaande voor je kan regelen met de simpele opdracht schaal het scherm naar xxx%.

gr. Johan
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”