Install new driver how to do it

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
jan christians

Install new driver how to do it

Post by jan christians »

Hallo ik zit sinds 4 weken op Linux Mint 19 maar heb nu een probleem met het installeren van Kruidvat fotosoftware uiteraard heb ik met hun contact gehad en volgens hen ligt het aan de Driver xserver-xorg-video-nouveau van NVIDIA mijn videokaart is de NVIDIA GEFORCE 7000m / nForce 610M

Hoe installeer ik een andere video kaart en welke zodat dat de fotosoftware wel werkt en hoe verwijder ik de oude videokaart

Het zijn misschien domme vragen maar ik weet het echt niet ben net met Linux bezig

Bij voorbaat dank voor de informatie

Jan
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16228
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Install new driver how to do it

Post by Moem »

jan christians wrote: Mon Sep 17, 2018 8:00 am Hallo ik zit sinds 4 weken op Linux Mint 19 maar heb nu een probleem met het installeren van Kruidvat fotosoftware
Hallo Jan,
Ik heb je vraag naar het Nederlandse gedeelte van het forum verplaatst; maak je geen zorgen om je 'domme' vraag, dat mag hier. Niet vragen en blijven modderen, dat is pas dom.

Weet je zeker dat de software geschikt is voor Linux? Welk type bestand heb je gedownload? Ik zie alleen een .exe (voor Windows dus) en dit plaatje heeft wel een Mac en Linux symbool, maar die zijn gedimd:

Image
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Charles_NL

Re: Install new driver how to do it

Post by Charles_NL »

Even de zoekmachine gebruikt :idea:
Voor de videokaart: lees dit artikel

Voor kruidvat foto software is veel informatie beschikbaar voor Linux, wel de tijd ervoor nemen om alles te lezen.
KLIK; KLIK; KLIK.
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 252
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: Install new driver how to do it

Post by nahjo »

@Moem
blijkbaar is er een OS herkenning en krijg je het bestand setup_kruidvat_fotoservice.tgz
Hier in zit een eula en een install.pl. De install.pl uitvoeren in een terminal en er worden bestanden gedownload en een installatiescript gestart. Uiteindelijk heb je een map in je HOME en een snelstart op je bureaublad staan.
Het programma lijkt verder goed te werken onder Xfce maar ik heb geen NVIDEA dus tot zover kan ik ondersteunen :)

Misschien dat Jan de exacte foutmeldingen kan geven en dat er dan een NVIDEA kenner opstaat die kan helpen.

gr. Johan
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16228
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Install new driver how to do it

Post by Moem »

nahjo wrote: Mon Sep 17, 2018 11:44 am @Moem
blijkbaar is er een OS herkenning en krijg je het bestand setup_kruidvat_fotoservice.tgz
Ah, mijn browser zal dat wel blokkeren.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”