Updaten van 18.3 naar 19?

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Charles_NL

Updaten van 18.3 naar 19?

Post by Charles_NL »

Ik heb hier in gebruik een voor computerbegrippen stokoude notebook.
Degelijke bouwkwaliteit maar inmiddels wel matige prestaties. Notebook is nu 10 jaar oud.
Daar draait thans LM 18.3 Xfce Sylvia op. Voor gebruik op forums is ie goed genoeg, maar voor google maps is het een hopeloos geval. Youtube filmpjes doet ie ook nog best goed, maar niet in fullscreen. Dan loopt youtube vast...
Nu vraag ik me af of updaten zin heeft of dat het beter is om 'm zo te laten met de huidige mintversie. Vooral omdat er een lastige videochip inzit, SiS 771/671 Lastig volgens de webstek van Pjotr, want een andere LM versie zal niet eens kunnen met deze videochip.
Wat is wijsheid? Goede raad is welkom.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 256
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: Updaten van 18.3 naar 19?

Post by nahjo »

Proefondervindelijk vaststellen is altijd een goede leermethode als de eventueel aangerichte schade niet dramatisch kan zijn :)
Heb een oude notebook (waar ik dit op zit te schrijven) uit ca 2008. De eerste linux versie die hier op draaide was Maya LM13 xfce als vervanger voor Windows XP. Vervolgens de upgrade naar 17,17.1,17.2 en 17.3 gedaan met tussentijds een RAM uitbreiding van 1G naar 2G. Tot zover ging als prima maar de stap naar LM19 xfce daar had het ding een beetje moeite mee.
Een stapje terug naar 18.3 lijkt veel beter voor het oude ding.
Maar zelf ondervinden is de beste methode :wink:

gr. Johan
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Updaten van 18.3 naar 19?

Post by duckduckgo66 »

Charles_NL wrote: Sat Oct 06, 2018 3:06 pm Ik heb hier in gebruik een voor computerbegrippen stokoude notebook.
Degelijke bouwkwaliteit maar inmiddels wel matige prestaties. Notebook is nu 10 jaar oud.
Daar draait thans LM 18.3 Xfce Sylvia op. Voor gebruik op forums is ie goed genoeg, maar voor google maps is het een hopeloos geval. Youtube filmpjes doet ie ook nog best goed, maar niet in fullscreen. Dan loopt youtube vast...
Nu vraag ik me af of updaten zin heeft of dat het beter is om 'm zo te laten met de huidige mintversie. Vooral omdat er een lastige videochip inzit, SiS 771/671 Lastig volgens de webstek van Pjotr, want een andere LM versie zal niet eens kunnen met deze videochip.
Wat is wijsheid? Goede raad is welkom.
Hallo Charles,

heb je wel eens gedacht om een andere kleiner linux te installeren?
Voordeel is je heb een werkende notebook, en je leert ook een andere linux te gebruiken.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”