Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.[solved]

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
lin4you

Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.[solved]

Post by lin4you »

Ik heb mint 19 cinnamon en sinds de update van thunderbird naar versie 60 moet ik telkens mijn ww invoeren bij het ophalen van m'n mail. Voordien had ik daar geen last van. Ook zie ik bij wachtwoordbeheer geen enkele verwijzing naar thunderbird. Hebben meer mensen hier last van sinds de upgrade van thunderbird 59 naar 60?
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 2 times in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16229
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by Moem »

Ja! Mijn moeder. Ik wacht af of iemand er iets op weet, want dan kan ik haar ook helpen.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 256
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by nahjo »

Klinkt als zouden de rechten van de verborgen map .thunderbird niet goed zijn.
Al eens de opdracht

Code: Select all

sudo chown -R $USER:$USER $HOME
gegeven?

gr. Johan
Charles_NL

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by Charles_NL »

lin4you wrote: Fri Oct 19, 2018 12:22 pm Ik heb mint 19 cinnamon en sinds de update van thunderbird naar versie 60 moet ik telkens mijn ww invoeren bij het ophalen van m'n mail. Voordien had ik daar geen last van.
Even gecheckt hier, heb inderdaad ook thunderbird versie 60 en bij mij werkt het gewoon zoals verwacht.
Klik in de werkbalk van Thunderbird op "Bewerken" in het uitvalmenu daarvan op "Voorkeuren" en kies vervolgens het tabblad "Wachtwoorden". Ik vermoed dat je daar een leeg veld ziet. Dus dat moet je zelf in orde maken :)
lin4you

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by lin4you »

Hetgeen jullie 3 hiervoor hebben aangedragen mocht bij mij niet leiden tot de oplossing, maar bedankt Charles_NL, nahjo en Moem voor jullie input. Ik ga nog weer verder zoeken hoe dit nou gekomen is.
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 256
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by nahjo »

En de release notes van TB 60 hebben ze OAuth2 voor GMail en Yahoo aangepast. Als het om zo'n mail account gaat zou je die authenticatie methode wijzigen bij de server instellingen.
new OAuth2 authentication for Yahoo and AOL
Fixed Multiple requests for master password when Google Mail or Calendar OAuth2 is enabled
gr. Johan
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16229
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by Moem »

nahjo wrote: Sat Oct 20, 2018 8:43 am En de release notes van TB 60 hebben ze OAuth2 voor GMail en Yahoo aangepast. Als het om zo'n mail account gaat zou je die authenticatie methode wijzigen bij de server instellingen.
Een goed punt, maar helaas, voor mijn moeder niet van toepassing.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 256
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by nahjo »

Vreemde zaken met de nieuwe Thunderbird :o
Ik had de Googles-Calender-Tab addon maar die werd uitgeschakeld en toch heb ik nog steeds de Tab met Google kalender.
Die addon nu helemaal verwijderd en nog steeds is die Tab met de agenda aanwezig. Ik denk dat ik iets gemist heb in het nieuws over TB maar het is wel leuk zo.

Komt de klassieker: hoe werkt het dan met alle addons (als die aanwezig zijn) uitgeschakeld? :)

gr. Johan
Charles_NL

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by Charles_NL »

In de engelstalige groep op dit forum staan meerdere topics die betrekking hebben op de nieuwe versie van Thunderbird. Heb je daar al doorheen gebladerd? Wellicht dat daar info staat waar je verder mee kunt.
lin4you

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by lin4you »

Ik heb de verborgen map "Mail" uit de zgn 456uyr.default map gehaald en toen het gehele mail account verwijderd. Daarna TB weer opgestart en weer een nieuw account aan laten maken, TB weer gesloten en de eruitgehaalde map Mail weer teruggeplaatst. Even gekeken in profiles.ini of alles nog goed stond kwa verwijzing et voila. De mail wordt weer binnengehaald en verzonden zonder telkens te worden herrinnerd om het ww in te geven. Derhalve staat idd nu bij opgeslagen ww's ook het ww van mijn mail account.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16229
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by Moem »

Bravo! Daar ga ik komende dinsdag plezier van hebben als ik mijn moeder ga helpen met dit probleem! :D
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
lin4you

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by lin4you »

Moem wrote: Sun Oct 21, 2018 9:28 am Bravo! Daar ga ik komende dinsdag plezier van hebben als ik mijn moeder ga helpen met dit probleem! :D
Alvast fijn voor je moeder als dit ook weer gaat lukken. Voor de rest weet ik niet precies wat ik je misdaan heb om aan je sarcasme ten prooi te moeten vallen. Ik kan nou niet echt zeggen dat je als een "vriendelijke en behulpzame" mod overkomt, maar dit kan ook geheel aan mij liggen natuurlijk.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16229
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by Moem »

Dat was geen sarcasme, dat was gewoon gemeend: ik was blij met je duidelijke omschrijving, en blij dat je een oplossing had gevonden.
Ik weet niet hoe het komt dat dat onduidelijk was, maar het spijt me dat het kennelijk zo was.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
lin4you

Re: Telkens ww invoeren na update thunderbird bijwerkbeheer.

Post by lin4you »

OK, fair enough, case closed.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”